15 Mart Dünya Tüketiciler Günü Türkiye’de ve dünyada değişik etkinliklerle kutlandı. Her yıl aynı törene(!) şahit oluyoruz. Adı artık kemikleşmiş üç beş sözüm ona STK ve akademi, her yıl bu günü iple çeker oldular. 15 Mart gelecek, vitrine çıkacaklar, markaları cilalayacaklar, faturalarını kesecekler. Körler sağırlar gibi bir şey anlayacağınız… Böylesine önem addedilen bir günde ödül satmaktan başka ne işe yararlar, bir konferans, eğitim, panel; tüketiciyi bilinçlendiren bir etkinlik yapmak yerine neden ödül satarlar?
Bu ödül pazarlamasında Rekabet Kurumu’nun, Sanayi Ticaret Bakanlığı’nın, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın hiçbir engelleyici rolü yok mudur?
Markalar mal bulmuş mağribi gibi neden bu ödüllerle teselli bulurlar? 15 Mart’ı takip eden günlerde alelacele reklam kampanyaları yapılır ve bu ödüllerle verilen pozlar tüketiciye sunulur. “En iyisi biziz”. “Bu yıl biz birinci seçildik”. İyi de elinizdeki ödüller kaç paraya gidiyor beyler? Bu sorunun sualine göre tüketiciye gidin.
Elin Avrupalısı tüketiciyi yanıltan reklamlara yasak getirdi. Yasaklı sloganlar listesini, Avrupa Gıda Güvenliği Kurumu (EFSA) hazırlıyor. Kararla, aldatıcı ve yanıltıcı nitelik taşıdığı gerekçesiyle yaklaşık bin 600 yiyecek reklamı yasaklanıyor. Ürünle, renklerle, sloganla, ödülle; ama hiçbir şekilde tüketiciyi yanıltamayacaklar.
Oysa bizim ekranlarımızdan hala bal akıyor! Yalan yanlış bilgilerle tanzim edilen ödül kaynıyor reklam mecralarında!
Peki, tüm bu olup bitenler kimin umurunda. Görüntüye göre hiç kimsenin! Ne arayan var ne soran. Tüketici ne yapacağını şaşırmış durumda. Kontrollerin sürdürülebilirliği yok gibi. Markalar memnun. Ödül tacirleri para istiflemekle meşgul!
Böylesi iyi mi beyim?
MİGROS’U ANADOLU GRUBU MU ALIYOR? Perakende sektöründe ciddi bir hareketlilik göze batıyor. Satınalmalar, devirler, evlilikler derken bugün artık Migros’un taliplileri konuşulur oldu.
Gelen son bilgilere göre, Migros için masada en güçlü iki aday var: Birisi Ülker, diğeri ise Anadolu Grubu. Ancak, sektörel kaynaklar Anadolu Grubu’nun bir adım önde olduğunu ifade ediyor.
PAPATYA FALINI BİTİRİN! Pazarların kalkacağı kaçıncı kez ilan edildi. Bu iş tam bir papatya falı oldu. Kalkacak, kalkmayacak söylemleri hem esnafı hem de tüketiciyi yordu. Hem de fazlasıyla. Artık ne olacaksa olsun! Yeter ki bir karar verilsin ve o kararın arkasında durulsun. Değilse bu iş çobanın hikayesine benzeyecek.
KDV SORUNU BİTİYOR Gıda sektörünün uzun yıllardan beri indirim konusunda sürdürdüğü ısrar sonunda olumlu neticelenecek gibi. Geçtiğimiz günlerde bizzat Başbakan’dan müjdeli haber geldi. Buna göre gıda düyası KDV sorunundan kurtuluyor. Geç kalınmış olmasına rağmen sektör adına çok çok iyi bir haber.
TL’NİNDOĞUMU SIKINTILI OLDU
Türk Lirası’nın yeni simgesi arzı endam buyurdular. Yapılan lansmanda birbirinden tuhaf açıklamalar dinledik. Bir markanın doğuş ve ortaya çıkış hikayesi elbet olacaktır. Ancak TL’nin doğumu hem çok sancılı hem de kolu bacağı eksik oldu. Çapa’dan girdik, güvenli limanlara uğradık, dikey çizgilerle zirvelere çıkarıldık! Sonuç ne dersiniz. Herşey ortada!