
Bursa’nın Mustafa Kemal Paşa ilçesindeki Eker’in yeni fabrikasında düzenlenen basın toplantısında konuşan Eker Süt Ürünleri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Eker, Türkiye’de tüketicinin %18’inin yoğurdu tüketmeden önce çırparak akışkan ve kremamsı bir kıvama getirdiğini belirtti.
Çırpılmış Yoğurt ile tüketiciyi yoğurdu çırpma zahmetinden kurtardıklarını kaydeden Eker, bu ürünle yeniliğe açık, modern, fazla vakti olmayan, pratiklik arayan, şehirli aileleri hedeflediklerini ifade etti.

Sulanmadan tüketilen yoğurt
Eker’in tüketicinin yaşamını kolaylaştıran bir diğer yeni ürünü de 4x250 gr kâse yoğurt. Bu ürünüyle tazeliği ve pratikliği arayan aileleri hedef alan Eker, Türkiye’de tüketicilerin %67’sinin yoğurdu yemekte bulunan herkese ayrı kâseler halinde servis ettiğini tespit ettiklerini belirtti. Eker, “2 - 3 kişilik aileler ortalama her öğünde 250 gr yoğurt tüketiyor. Bu bilgiden yola çıktık ve 1 kg yoğurdu 4’e böldük. Sulanmadan, taze taze tüketilebilsin diye her bir kâseye 250 gr yoğurt koyduk” dedi. Eker, 4x250 gr Kâse yoğurtta, tükettiğin kadar aç, açtığın kadar tüket mantığıyla israfın da önüne geçilebileceğini sözlerine ekledi.
Süt ürünleri sektöründe rekabetin en yoğun yaşandığı kategorinin yoğurt olduğunu belirten Ahmet Eker, inovatif bakış açısıyla yeni tesislerinde ürettikleri ilk yeni ürünleri olan “çırpılmış” ve “4’lü kâse” yoğurt ile bu yıl perakende pazarında yoğurtta %25 büyüme hedeflediklerini açıkladı.
Eker’in sektöründe yeni bir segment yarattığı “çırpılmış yoğurt”, kıvamı ile Türkiye’de ilk ve tek, ambalajı ile de dünyada ilk ve tek olma özelliğine sahip bulunuyor. “4’lü kâse yoğurt” ise Türkiye’de yoğurtta farklı bir tüketim alışkanlığı oluşturmayı hedefliyor.
Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker