Coca-Cola’dan ‘buz’ gibi yeni marka

Coca-Cola, değeri bir milyar doları geçen 16 farklı markasına bir yenisini daha ekleme hedefiyle Fuse Tea’nin lansmanını yaptı. Firma, gelişen buzlu çay kategorisine taşıdığı Fuse Tea, 20 ülkeyle eş zamanlı Türkiye’de de piyasaya sunuldu.

Coca-Cola’dan ‘buz’ gibi yeni marka

Türkiye’de son on yılda hacmi 12 kat büyüyen buzlu çay kategorisinin yeni oyuncusu Fuse Tea’nin, şeftalili, limonlu, mango & ananaslı ve karpuzlu olmak üzere 4 farklı tadı bulunuyor. Fuse Tea, buzlu çay pazarının büyümesine katkı sağlayan önemli oyunculardan biri olmayı hedefliyor.

Coca-Cola, dünya genelinde 4 kıtada, 20 ülkede aynı anda pazara sunduğu yeni buzlu çay markası Fuse Tea’yi tanıttı. Coca-Cola’nın içecek pazarındaki uzmanlığını, son on yılda hacmi 12 kat büyüyen buzlu çay pazarına taşıdığı Fuse Tea ile hedef, pazarın önemli oyuncularından biri olmak. Fuse Tea’nin dünya çapında bir milyar dolarlık bir marka olmasını hedefleyen Coca-Cola, böylelikle değeri milyar doları geçen 16 markasına bir yenisini ekleyecek. Coca-Cola, tüm dünyada buzlu çay kategorisine son 10 yılda yaptığı yatırımın eş değerini 2012 yılında yapacak.

Fuse Tea ile buzlu çay pazarında büyüyecek
Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı Galya Frayman Molinas “Piyasaya sunduğumuz yeni ürünler ve tatlar sayesinde hızlı tüketim ürünleri olarak tanımlayabileceğimiz sektörün büyümesinde aktif rol oynuyoruz. 2009 yılından beri büyümemizin yaklaşık yarısı piyasaya sunduğumuz yeni ürünlerden geldi. Ülke olarak bunun meyvelerini uluslararası alanda da net olarak alabiliyoruz. Coca-Cola sistemi içerisinde en iyi uygulamalar ve projelerle Türkiye olarak adımızdan söz ettiriyoruz. Bu durum rakamlara da net olarak yansımış durumda. Türkiye olarak, Coca-Cola’nın faaliyette bulunduğu 206 ülke içerisinde 9. sırada, büyümeye katkıda ise 5. sıradayız. İş hacmimiz 1994 yılından bu yana 7 kat büyüdü. Hızlı tüketim ürünleri sektöründe en hızlı büyüyen şirketlerden biriyiz. 2011 yılında çift haneli büyüdük” dedi.

Buzlu çay pazarında önemli potansiyel bulunuyor
Fuse Tea lansmanında buzlu çay pazarı ile ilgili bilgi veren Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Pazarlama Direktörü Beyza Ergen “Buzlu çay son yılların en dikkat çekici ürün kategorilerinden biri. Türkiye’de son on yılda hacmi 12 kat büyüyerek, 1.5 milyon kasadan yaklaşık 19 milyon kasaya, değeri ise 30 milyon TL’den yaklaşık 385 milyon TL’ye ulaştı. Dünyada ise toplam kategori büyüklüğü yaklaşık 41.5 milyar dolar. 2020 yılına dek alkolsüz içeceklerde en hızlı gelişecek kategorinin buzlu çay olması bekleniyor. Çay, halen alkolsüz içeceklerin dörtte birini oluşturuyor ve bunun yalnızca %2’si buzlu çaydan geliyor. Dolayısıyla potansiyeli çok büyük bir kategoriden söz ediyoruz” şeklinde konuştu.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52