Tüketici Yararına Araştırma Derneğince (TÜYADER), tüketiciyle işletmeler arasında kanunlar çerçevesinde çabuk sorun çözecek bir mekanizma ve sistem gerektiği bildirildi.
TÜYADER'den yapılan yazılı açıklamada, Mecliste görüşülen tüketici kanunu tasarısında yer alan yeni maddelerin tüketiciler lehine olduğu belirtilerek, tüketicinin korunmasının kaliteli ürün ve hizmet sunanların da korunması olduğu ifade edildi.
Tüketicinin korunması hakkında kanunun yenilenmesiyle tüketicinin mağduriyetinin giderilmeye çalışıldığı kaydedilen açıklamada, yürürlükteki tüketici kanununda tüketicinin yaşadığı sorunlarda tüketici hakem heyeti ya da tüketici mahkemelerine başvurmada sıkıntılar yaşandığı ve tüketicinin işletmelerle sorunları kendisinin çözmeye çalıştığının altı çizildi.
Açıklamada, tüketicinin resmi makamlara başvuru yapmamasının mahkeme harç ve ücretlerinden kaynaklandığı öne sürülerek, şu değerlendirmelere yer verildi:
"Kanunlar çok güzel ve yerinde yaklaşımlar ancak tüketici ile ürün ya da hizmet sunan işletmenin yerinde, kanunlar çerçevesinde çabuk sorun çözecek bir mekanizma ve sistemi getirmezseniz bu kanunlar ve yönetmeliklerin tüketici için bir anlam ifade etmesi açıkçası zor görünüyor."
Tüketici hakkını bunun için arayamıyor!
Tüketicinin hakkını aramak için resmi makamlara başvuru yapmamasının, mahkeme harç ve ücretlerinden kaynaklandığı öne sürüldü.
YORUM EKLE
1
Gribe karşı soğan ve sarımsağı birlikte tüketin
2
Kırmızı et depresyona mı yol açıyor?
3
Cezayir Osmanlı Türk tatlılarından vazgeçmiyor
4
Hindistan'da soğan krizi yaşanıyor!
5
Tarım ihracatı ithalat oranını geçti
6
Ekol Gıda uygulama mutfağını açtı
7
Ukrayna sofralarını Türk balıkları süsleyecek
8
Hububatta 2023 ihracat stratejisi belirleniyor
9
Cumhuriyet tarihinde bir ilk daha gerçekleşti
10
Baba olmak isteyenler bu sebzeyi tüketsin
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:25
GÜNEŞ
07:55
ÖĞLE
12:56
İKİNDİ
15:24
AKŞAM
17:46
YATSI
19:11