Şeker Piliç ihracat cirosunu ikiye katladı

Sektörün bu yıl ortalama yüzde 10 büyüyeceğini söyleyen Şeker Piliç Genel Müdürü Emre Bor, Ortadoğu’nun beyaz et sektörü için önemli bir pazar olduğunu dile getirdi.

Şeker Piliç ihracat cirosunu ikiye katladı

Şeker Piliç’in de bu yılın ilk üç ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracat cirosunu yaklaşık yüzde 98 artırdığını belirten Bor, yıl sonunda da ihracatlarını artmaya devam edeceklerini kaydetti.

Beyaz et sektörünün bu yıl ortalama yüzde 10 büyüyeceğini söyleyen Şeker Piliç Genel Müdürü Emre Bor, Ortadoğu’nun beyaz et sektörü için önemli bir pazar olduğunu dile getirdi.

Şeker Piliç’in de bu yılın ilk üç ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre ihracat cirosunu yaklaşık yüzde 98 artırdığını belirten Bor, yıl sonunda da ihracatlarını artmaya devam edeceklerini kaydetti. Geçen yıl tamamladıkları yatırımlarla planladıkları yatırımları gerçekleştirdiklerini aktaran Bor, “Kesimhanemiz son teknoloji ürünü makinelerle donatıldı. İleri işlem tesislerimiz ise tüketici için en sağlıklı ürünleri üretiyor. Tamamladığımız son yatırımlar ile geçen yıl 85 bin ton üretim yaptık. Bu yıl ise hedefimiz 95-100 bin ton üretim yapmak” dedi. Firmalarının en son soslu kanat ürününü piyasaya sunduğunu ve ürünün beklenen ilgiyi gördüğünü söyleyen Bor, Şeker Piliç olarak 50 çeşit ürünü 150 farklı şekilde müşterinin beğenisine sunduklarını dile getirdi.  

Beyaz et sektörünün son beş yıl da ciddi bir büyüme trendine girdiğini aktaran Emre Bor, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, geçen yıl bir önceki yıla göre yüzde 12 büyüme gerçekleştiğini dile getirdi. Bu büyüme hızının bu yıl yüzde 10 civarında olmasını beklediklerini söyleyen Bor, şöyle konuştu:

“Ortadoğu sektör olarak çok etkin olduğumuz ve bu etkinliği daha da artırmayı hedeflediğimiz bir pazar. Stratejik olarak Ortadoğu pazarı hedefteki en önemli nokta olarak dikkat çekiyor. Bunun dışında Uzakdoğu ve Türki cumhuriyetler de ticari ilişkilerimizi geliştirdiğimiz diğer pazarları oluşturuyor.” Bor, Ortadoğu pazarının genişlemesi ve yurtiçi tüketimin de artmasıyla geleceğe dönük olarak sürdürülebilir bir büyüme yaşanacağını ifade etti.
Kobiden

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52