Nevpa Gıda bayilik çalışmalarına hız verdi

Bayilik çalışmalarına gün geçtikçe hız veren Nevpa Gıda, cirolarının içinde, ihracatın payını geliştirme çalışmalarına ağırlık verdi.

Nevpa Gıda bayilik çalışmalarına hız verdi
İnceler markasıyla Nevşehir Özel OSB’de 4 bin 500 metrekaresi kapalı, bin 500 metrekaresi açık olan tesislerinde faaliyet gösterdiklerini kaydeden Nevpa Gıda Satış Direktörü Faruk Şahin, geleceği planlayarak yatırımlarına devam ettiklerini söyledi. Nevapa’nın, bu gün artık bakliyat ve kuruyemiş sektöründe istenilir bir marka haline geldiğini vurgulayan Şahin, bu durumu daha ileriye taşımak için yaklaşık iki yıl önce başladıkları bayilik çalışmalarına hız verdiklerini belirtti. Şahin, “İç piyasada bayilik çalışmalarımız devam ederken, ihracatta da kendimizi geliştirme çalışmalarımız sürüyor. Şirket toplam ciromuzun yüzde 15’ini, ihracatımız oluşturuyor” açıklamasını yaptı.

Nevpa Gıda’nın, ticaret hayatına 1943 yılında Nevşehir’de başladığını anlatan Faruk Şahin, şirketin temellerinin, Mehmet İnce tarafından küçük bir bakkaliye dükkânı ile atıldığını açıkladı. Şahin, firmanın gelişim süreci hakkında şu bilgileri aktardı: “ Mehmet İnce yaptığı atılımlar ve ileri görüşlülüğü ile gıda sektöründe kendisinin ve piyasasının sürekli büyümesine çok önemli katkı sağladı. O yıllarda gıda sektörünün içinde bulunduğu zorlu şartlarda meşakkatli ve özverili bir ticari anlayışla hareket eden İnce, sektördeki deneyimlerini üç erkek çocuğu; Necmettin, Mesut ve Seyit İnce’ye aktardı. Firmanın, ikinci kuşakla birlikte 1982 yılında ismi İnceler Ticaret olarak değişti. 1994 yılına gelindiğinde şirket yönetiminin aldığı kararla üretim ve paketleme projesi hayata geçti.”

“El değmeden paketleme yapıyoruz”

Bakliyat ve kuruyemiş ana ürün gruplarında 20’yi aşkın ürün çeşidine sahip olduklarını aktaran Faruk Şahin, tüm ürünlerinin, TSE, ISO 9001 ve TSE ISO 22000 Kalite Yönetim Sistem Belgeleri’ne tâbi olduğunu belirtti. Türkiye’nin en kaliteli hububat ve kuruyemişlerini toplayarak işlediklerini ifade eden Şahin, ürünlerinin, tam otomasyon makinelerde, tamamen hijyen ortamda ve el değmeden paketlendiğini kaydetti. Geleneksel Türk damak tadına uygun ürünlerini, Türkiye’nin birçok bölgesine taşıdıklarını dile getiren Şahin, “Sektörde Türkiye’nin önde gelen kuruluşları arasında yer alıyoruz. Kendi sektörümüzün renkli, yenilikçi ve güçlü simalarından biri konumundayız. Bakliyatta özel lezzetlerin üreticisi olma niteliğimizle, yılların verdiği tecrübeyi, ürün kalitemizle birleştirip tüketicilerimizle buluşturuyor ve yaklaşık 68 yıldır, her yıl gelişen bir ivme ile çalışmalarımıza yön veriyoruz” şeklinde konuştu.

“Net gramajlar net değil”

Türkiye’de bakliyat sektöründe genel anlamda bir denetim yetersizliğinin söz konusu olduğunu dile getiren Faruk Şahin, bu nokta en önemli unsur olarak, net gramajlara uygulanan denetimlerin yetersizliğine dikkat çekti. Net 1 kilogram olması gereken paketlerin, net 900 gram olarak raflarda yer aldığı tespitinde bulunan Şahin, şöyle devam etti: “Bu durum hem rekabet koşullarının zorlu hale gelmesine neden oluyor hem de tüketici aldatılmış oluyor. Ayrıca Türkiye’de acilen bir tarım politikasının faaliyete geçmesi gerekiyor. Şu an var olan tarım politikası, Türkiye’nin şartları göz önüne alındığında oldukça yetersiz. Daha etkin olan ve daha verimi artırabilecek çözümler uygulanmalı.”

Kobiden

YORUM EKLE
YORUMLAR
RIZA YILAN
RIZA YILAN - 4 yıl Önce

Şartlarınız nedir?kaç metre kare yer lazım.
Hayırlı işler.

SIRADAKİ HABER

banner50

banner52