İnovatif yapı büyümeyi getirdi

Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, firmalarını kuruyemiş sektörünün ‘en inovatif markası’ olarak nitelendirdi.

İnovatif yapı büyümeyi getirdi
Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, 2011 yılında aylık kuruyemiş paket satışlarını 3.5 milyon adete çıkardıklarını belirterek, “Yaklaşık 1 milyon paketlik bir artış sağladık. Hedefimiz 2011’i yüzde 50’lik bir büyüme ile kapatmaktı. Bunu gerçekleştirdik. 2010 yılını da aynı oransal büyümeyle kapatmıştık. Bu büyümeyi inovatif yapımıza bağlıyorum” diye konuştu. Firmalarını kuruyemiş sektörünün ‘en inovatif markası’ olarak nitelendiren Emekçi, “Çünkü biz ürün ve hizmetlerimizle, geleneksel alışkanlıklarımıza yenilikler ve kolaylıklar ekliyoruz” ifadesini kullandı. Sözü edilen yenilikler hakkında bilgi veren Emekçi, y çekirdeği paketlerinin yanına ekledikleri çöp poşeti uygulamasının alanında bir ilk olduğunu ileri sürdü. Emekçi, “Keyifle tüketilen ancak kabukları nedeniyle çevre kirliğine neden olabilen ay çekirdekleri, artık paketlere eklenen çöp poşetlerine atılıyor. Bu çalışmamızla birçok ödüle de layık görüldük. İçeriği tamamen tüketilmeyen paketlerdeki kuruyemişlerin tazeliğini kaybetmesini önlemek için yaptığımız Keeper ya da aralarında yaban mersini ve kivinin bulunduğu kurutulmuş meyveleri ve tamamen çiğ yemişleri aynı pakette buluşturan, hem stres yüklü ofis ortamında çalışanları hedefleyen hem de sigarayı bırakanlara tavsiye ettiğimiz Fit adlı ürünlerimizde sektördeki yenilikçi yüzümüzü ortaya koyuyor” dedi. Ayrıca 2011 yılı içinde tüketicilerine karamelli ve acılı popcorn çeşitleri sunduklarını hatırlatan Emekçi, “Papağan olarak Ar-Ge ekibimizle, bu ve buna benzer yenilikçi uygulamaları sürdürmeyi hedefliyoruz.

Tüm bunların yanı sıra dağıtım ağımızın genişlemesi, neredeyse tüm ulusal ve yerel marketlerde yer almamız, satışlarımızın artmasını beraberinde getirdi” aktarımını yaptı.

“Satışı artırmaya yönelik çalışacağız”

Papağan Kuruyemiş’in ay çekirdeğinden fındığa, fıstıktan kuru üzüme, bademden kabak çekirdeğine, yer fıstığından leblebiye kadar zengin bir yelpazede paketlenmiş kuruyemiş sunduğunu anlatan Emekçi, “Emekçioğlu Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Papağan, üretimini en yeni teknoloji ile donatılan Çorlu’daki tesislerinde yapıyor. Bu tesiste üretim Avrupa normlarına uygun hijyen, sağlık ve kalite standartları doğrultusunda İSO 9001:2000 ve HACCP Uluslararası Gıda Güvenlik Sistemi kurallarına göre gerçekleştiriliyor” şeklinde bilgi verdi.

Firmalarının bu yıla ilişkin hedeflerini de paylaşan Emekçi, sektör olarak önümüzdeki dönemde paketli ve markalı kuruyemiş tüketiminin artmasını beklediklerinin altını çizdi. Bu noktada firmalarının da iyi bir satış grafiği yakalamak istediğine vurgu yapan Emekçi, kapasite artışına yönelik yatırımları tamamlayan firmalarında önceliğin satış kanalları olacağını söyledi. Emekçi, “2012’de daha çok satış teşkilatını genişletmeye yönelik yatırımlarımız olacak. Araç sayımızı ve ürünlerimizin satıldığı nokta sayısını artırmak istiyoruz. Firma olarak daha çok tercih edilen bir marka olmayı hedefliyoruz” dedi.

“16 ülkeye ihracatımız bulunuyor”

“Ürünlerimizi 16 ülkeye ihraç ediyoruz” diyen Kani Emekçi, Almanya, İsviçre, İngiltere, Avusturya, ABD, Kosova, Romanya, Arnavutluk, Macaristan, Rusya, Belarus, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri, Azerbaycan, Türkmenistan ve Tacikistan’da ürünlerinin bulunduğuna dikkat çekti. İhraç ettikleri ürünleri de Papağan markasıyla hedef pazara sunduklarına işaret eden Emekçi, “Özellikle Almanya, Kosova ve Türkmenistan’da çok tercih ediliyoruz. Burada da yoğun olarak ay çekirdeği tüketiliyor. Biz bunu, Kosova ve Türkmenistan’daki kültürel benzerliğe, Almanya’da da Türklerin bizi tercih etmesine bağlıyoruz” ifadelerini kullandı .

Firmalarının pazara sunduğu yeni ürünler hakkında da bilgi veren Emekçi, her yıl en az üç yeni ürünü sektöre kazandırma prensibiyle hareket ettiklerine değindi. Bu amaçla 2011’in son çeyreğinde “Altın Meyveler” adlı yeni ürünlerini tüketiciyle buluşturduklarına işaret eden Emekçi, “Burada tamamen çiğ ve tamamen kurutulmuş ürünler sunuyoruz. Altın Meyveler’de kuru erik, çekirdekli siyah üzüm, tatlı badem, ceviz, gün kurusu kayısı ve kuru kayısı çeşitleri olmak üzere toplam altı ürün yer alıyor. Altın Meyveler, en kaliteli ürünlerden hazırlanıyor ve hava geçirmeyen, açıldığı anda ürünlerin ilk anki tazeliği korumasını sağlayan ambalajlarda muhafaza ediliyor. Bu ürün kategorisi henüz yeni, ancak şimdiden çok ilgi gördüğünü ve beğenildiğini söyleyebilirim” açıklamasını yaptı.

“Rekolte düşüşü fiyatları etkiledi”

Sektörün sorunlarına ilişkin görüşlerini de bildiren Emekçi, 2011 sonbaharında, tarımda rekoltenin biraz düşük olması nedeniyle fiyatlarda hafif bir yükselme meydana geldiğine değindi. Bu yüzden biraz sıkıntı yaşadıklarına atıfta bulunan Emekçi, şöyle devam etti: “Önümüzdeki dönemi yağmurlu geçirirsek, güzel bir rekolte bekleyebiliriz. Buradan da anlaşılacağı üzere sektör olarak en temel sıkıntımız, küresel ısınma diyebiliriz. Kuru iklim koşulları, rekolte ve verim düşüklüğünü beraberinde getiriyor. Paketli ve markalı bir ürünün gereği olarak çiftçiden en iyi mahsulü alıyoruz. Böyle zamanlarda iyi ürün bulmakta zorlanabiliyoruz.”

Sektörde olumlu gelişmelerin de yaşandığını anlatan Emekçi, daha önceleri ithal edilen badem ve cevizde önemli aşama kaydedildiğini bildirdi. Emekçi, “Devlet bu konuda son yıllarda çok yerinde hamleler yapıyor. Eksikliği hissedilen mahsullere yönelik çeşitli teşvikler söz konusu. Dolayısıyla bu ürünler, çiftçiler açısından yeniden cazip hale geliyor. Elbette bu konuda biraz sabırlı davranmak gerekiyor, sonuçta dikilen ürünün mahsul vermesi zaman alıyor. Ancak bu konuda doğru yolda ilerlendiğini söyleyebilirim” değerlendirmesinde bulundu.

Kobiden

 

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, Kani Emekçi, Papağan Kuruyemiş, İnovatif,

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52