Coca Cola'ya kafa tutan adam!

Toz içecek pazarında liderlik koltuğuna oturan Nazo, Afrika'da dünyanın en büyük içecek markasına kafa tutuyor.

Coca Cola'ya kafa tutan adam!
"Var mı Nazo gibisi?" sloganıyla tüketicinin huzuruna çıktığı günden beri her geçen yıl pazarda büyüyen Nazo, yurtiçi başarısının yanında özellikle Afrika pazarında da önemli başarılara imza attı.
Zaman'dan Arife Kabil'in haberine göre, Toz içecek pazarında dev firmaların arasından sıyrılarak liderlik koltuğuna oturan Nazo, Afrika’da da çok tüketiliyor.

Mozambik'te Coca Cola'dan çok tüketiliyor
Özellikle Mozambik’te markanın bilinirliği yüzde 93. Bu rakam gösteriyor ki Mozambik’te dünyanın en çok tüketilen içeceği Coca-Cola’dan daha çok toz içecek satılıyor. Nazlı Gıda, yurtdışında şu an sadece Nazo markası adı altında 15 ülkede faaliyet gösteriyor. Mozambik’te elde ettikleri başarıyı Çad, Kamerun ve Nijerya’da da yakalamak istediklerini belirten Nazlı Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Kurt, “Afrika’yı seçme sebebimiz, burada yaz olduğu dönemde orada kış yaşanması. Buraları küçümsememek gerekiyor çünkü uluslararası markalar oralara yüz yıl önce gitmişler.” dedi. Kurt şimdilerde ise çikolata ve cipste markalaşma yolunda olduklarını söyledi. Piyasaya çıktığı yıllarda ‘Var mı Nazo gibisi’ sloganıyla tanındıklarını anlatan Nazlı Gıda Yönetim Kurulu Başkanı, “Aromalı toz içecekte Türkiye lideriyiz. Nazo olarak kendi alanımızda klasik olduk. İçecekte yakaladığımız başarıyı şeker ve cips gibi diğer hızlı tüketim alanlarında da sürdürmek istiyoruz.” dedi. Kurt, bu alanda liderler arasına girmeyi hedefliyor. Ticarete 15 yaşında başlayıp birçok alanda çalışan Kurt, girişimcilere sabırlı ve cesur olmalarını tavsiye ediyor.
“Biz küçük ölçekli şirket ve girişimcilere, markalaşmanın imkânsız olmadığını göstermek istiyoruz.” diyen Kurt, “Eğer doğru ilerlerseniz kolay iştir. Bakın biz dünyanın öbür ucunda kendi markamızı oluşturduk. Bunu yaparken zaman zaman kârımızdan feragat ettik.” şeklinde konuştu.
Bu süreçte karşılaşılan sorunları iyi okumak gerektiğinin altını çizen Kurt, aromalı içecek sektörüne girdiklerinde bir sürü rakiplerinin olduğunu ancak şartları iyi okuyarak sabırla ilerlediklerini kaydetti.
zaman.com.tr

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52