Fast Food ve gazlı içecek sektörünün merkezi sayılan Amerika'da yaşananlar ezber bozuyor. Bilinçlenen tüketicilerin gazsız ve mineralli içecekleri tercih etmesiyle bu ürünlerin satışında yaşanan artış sonrası, Coca Cola’nın 2013 yılının son çeyreğindeki karının yüzde 3 oranında düştüğü açıklandı.
Amerika’da Powerade gibi gazsız ve mineralli içeceklerin satışında yaşanan artış sonrası Coca Cola’nın 2013 yılının son çeyreğindeki karının yüzde 3 oranında düştüğü açıklandı. Coca Cola ve türevi gazlı içeceklerin sağlık sorunlarını tetiklediği konusunda yapılan kampanyalar sonrası ABD halkının kolaya olan ilgisi azaldı. Yetkililer sadece Kuzey Amerika’da Coca Cola satış hacminin yüzde 1 oranında azaldığını belirtirken ABD’de Pepsi’nin satış hacminin ise yüzde 4 ila 6 oranında düştüğü açıklandı. Coca Cola CEO’su Muhtar Kent ise açıklamasında düşen satışlar sonrası pazarlama konusunda gereken adımları atacaklarını belirterek bazı alanlarda azalan maliyetlerin şirkette yeni iş alanları oluşturabileceğini ifade etti.
Öte yandan insanların gazsız ve mineralli içeceklere yönelmesi sonrasında Coca Cola ve Pepsi gibi şirketler mineralli ve aromalı içecekler yapmak konusunda adımlar atmaya başladığı ifade edildi.
iha.com.tr
Coca Cola 2013'te kan kaybetti
Tüketici bilincinin artması ünlü markanın satışlarını düşürdü. Coca Cola’nın 2013 yılının son çeyreğindeki karı yüzde 3 oranında düştü.
YORUM EKLE
1
Salam ve sosisten uzak durun!
2
Tarım ilacı niyetine kola kullanıyorlar
3
Seks karşılığında balık satışını durdurma
4
Almanya 'hediye'leri tartışıyor
5
Alman şekercilere rekor ceza
6
Kolada yüksek kanser riski!
7
Türkiye bu alanda dünya ikincisi
8
Kadayıf kaplı kızarmış dondurma
9
Bigadiç’in yüz yıllık helvası
10
Bakan Eker'dan sulu tarım müjdesi
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:24
GÜNEŞ
07:54
ÖĞLE
12:55
İKİNDİ
15:24
AKŞAM
17:47
YATSI
19:11