Anı Bisküvi üretimi artırdı

Kek, bisküvi ve çikolata ürünlerinde faaliyet gösteren Anı Bisküvi, gelen yoğun talep karşısında kapasite artırımına gitti.

Anı Bisküvi üretimi artırdı
Anı Bisküvi Genel Koordinatörü Rıfkı Boynukalın, sektöre 1994 yılından beri hizmet veren firmalarının yatırımlarla sektördeki sıçramasanı sürdürdüğünü belirterek, gelen yoğun talep karşısında kapasitelerinin 2011 yılında yüzde 50 oranında arttığını kaydetti. Firmalarının bugün itibarıyla 980 kişiyi istihdam ettiğini kaydeden Boynukalın, günlük 200 ton kapasiteyle, 215 çeşit ürün imal ettiklerini söyledi. Firmalarının 34 bin metrekaresi açık, toplam 70 bin metrekarelik bir alanda faaliyetlerini sürdürdüğünü anlatan Boynukalın, 2000 yılında başlayan kek üretimlerini bugün itibarıyla dört adet tesiste sürdürdüklerini ifade etti. Boynukalın, “El değmeden tamamen otomatik ve bilgisayar kontrollü tesise her türlü kek, en başından , müşteriye teslimine kadar gerçekleşen tüm aşamalar en ince ayrıntısına kadar incelenerek, üretiliyor. Ayrıca tesislerimizde 2003 yılında çikolata hattı devreye girdi. Buna ilave olarak 2006’da karamelli nugalı fıstıklı ve çikolata kaplı barları üretmeye başladık. Bugün itibarıyla bünyemizde bisküvi, kek, çikolata, gofret, kraker, şeker, fındık kreması gibi türler üretiyoruz ” şeklinde bilgi verdi.
Firmalarının dünya genelinde 90 ülkeye ihracat yaptığını anlatan Boynukalın, 2011 yılında ihracatlarını değer bazında yüzde 40 oranında artırdıklarını vurguladı. Boynukalın, “Yurtdışında Anı markalı ana şemsiye altında çeşitli markalarla ürünlerimiz beğeniliyor. Tabi biz bu durumu gerçekten kaliteli ve damak zevkine hitap eden güzel ambalaj tasarımlı mamullerimizle yaptık. Burada yurtdışı firmaların isteklerine ve siparişlerine bağlı üretim yapmamız önemli bir etken oldu” şeklinde konuştu.
Firmalarının tüm Afrika ve Ortadoğu ülkeleri yanında Orta Avrupa Avustralya, Güney Amerika’ ya kadar ürün gönderdiğini sözlerine ekleyen Boynukalın, “Şu anda üretimimizin yüzde 69’unu ihraç ediyoruz. İhracatımızı geliştirmeye yönelik hedef ülkeler arasında ABD var. Şirketimizi ve mamullerimizi tanıtmak için yılda en az dört fuara katılıyoruz” dedi.
Kobiden

Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52