GIDAVİTRİNİ - Tüketicilerin, Türkiye yeme-içme pazarındaki ihtiyaç ve beklentilerini tanımlamak amacıyla; Ipsos tarafından Simit Sarayı için, Kasım-Aralık 2013 döneminde, Türkiye kent nüfusunu temsilen İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kayseri, Trabzon, Gaziantep, Van, Samsun, Adana, Antalya, Eskişehir olmak üzere 12 ilde, 18-45 yaş aralığında toplam 1006 kişiyle yüz yüze görüşmelere dayalı olarak yapılan “Yeme İçme Davranışları Araştırması” sonuçlandı.
Bilinirlikte Simit Sarayı Uluslarası Markalar Arasında İkinci Sırada
Araştırmaya katılanların verdiği yanıtlara göre Simit Sarayı %83’lük hatırlanma oranı ile uluslararası fastfood devlerinin arasında ikinci sırada yer aldı. İstanbul’da her 10 kişiden 9’u Simit Sarayı markasını tanıyorken; birçok ilde tüketicilerin yarısından fazlası Simit Sarayı markasını biliyor. İlk 5 sırada Simit Sarayı dışında başka bir Türk markası bulunmuyor.
Simit Sarayı Farklı ve Tek Başına Özel Bir Yerde
Araştırmaya katılanların çoğunluğu Simit Sarayı’nı lezzetli ve kaliteli ürünleri, samimi ve güler yüzlü biçimde sunan yenilikçi ve lider bir marka olarak algılarken, katılımcıların yarısından fazlası Simit Sarayı’nı “Dünya Markası” olarak görüyor.
Türk Halkı Kahvaltı İçin Simit Sarayı’nı Tercih Ediyor
“Yeme İçme Davranışları Araştırması”na katılanların yarısından fazlası kahvaltı için sıklıkla Simit Sarayı’nı tercih ettiğini ve ortalama 40 dakika kaldığını söylerken, yenilenen Simit Sarayı mağazalarını ziyaret edenlerin üçte ikisi yeni konsepti beğendiğini söylüyor.
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Simit Sarayı İcra Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, “Simit Sarayı olarak geleneksel Türk lezzeti simidi, dünya markası yapma yolunda ciddi çalışmalar yapıyoruz ve faaliyetlerimizi ölçümleyerek sağlam adımlar atıyoruz. Değişen dünya ile birlikte marka kimliğimizi, ürünlerimizi, mağazalarımızı değiştirdik. Yurtiçinde ve yurtdışında mağaza sayımızı arttırdık ve hedeflerimizi büyüttük. Dünya markası olma hedefimize ulaşma yolunda bizi tercih eden tüketicilerin ve sektörün beklentilerini analiz etmek için, dünyanın lider araştırma şirketlerinden Ipsos ile ‘Yeme İçme Davranışları Araştırması’nı gerçekleştirdik. Araştırma ile yaptığımız çalışmaların doğruluğunu ve Türk halkının bizi ilk sıralara taşıdığı gördük. Simit Sarayı’nın marka bilinirliğinde uluslararası markalar arasında ilk sıralarda ve tek Türk markası olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Bundan sonraki çalışmalarımızı şekillendirmek ve daha yüksek hedefler belirlemek için bu tarz araştırmalar yapmaya devam edeceğiz. Simit Sarayı, herkesin bildiği gibi Türkiye’nin markası… Hedefimiz Türkiye’nin markasını, dünya markası yapmak. Bunun için en iyisini yapmak için çalışıyoruz. Bu araştırma sonucunda da aldığımız tepkiler bizi çok onurlandırdı ve çalışmalarımızın çıtasını daha da yükseltti. Bize gösterilen ilgi için halkımıza teşekkür ederiz” dedi.
Güncelleme Tarihi: 08 Mart 2014, 11:55