GIDAVİTRİNİ - Karlı franchise imkânlarıyla girişimcilerin ilk tercihlerinden olan Little Caesars Türkiye, geliştirdiği özel lokasyon sistemi ile semt ve ciro arasındaki kaygılara son veriyor.
Açılacak işletme ister büyük olsun isterse küçük, lokasyon tüm girişimciler için büyük önem taşıyor. Mekan konumu ile ciro arasında doğru orantı olduğu düşüncesi pek çok girişimcinin bulunduğu şehrin en pahalı semtlerini tercih etmesine neden oluyor. Peki, bu kanı ne kadar doğru?
Emlak uzmanlarına göre A plus semtlerde dükkân açmak her zaman karlı olmayabiliyor. Öyle ki, mekâna kira olarak ödenen fahiş fiyatlar düşünüldüğünde çoğu zaman gelir - gideri karşılamıyor ve bu bölgelerdeki işletme turn over’ı yükseliyor. Bu konuda yapılacak işin niteliği ile semt arasındaki bağlantının iyi analiz edilmesi gerekiyor.
Yeni bir iş kurarken hangi lokasyonun seçileceği konusunda kararsızlık yaşayan en büyük grubu ise franchise KOBİ’ler oluşturuyor. Farklı bir sistemin içine dahil olma konusunda kafa karışıklığı yaşayan franchise KOBİ’ler, üstüne bir de hangi semtte daha çok kazanırım sorusu ile karşı karşıya kaldığında yatırım yapma konusunda ciddi çekinceler yaşıyor.
1996 yılından bu yana istikrarlı bir büyüme grafiği gösteren Little Caesars, Franchise KOBİ’ler için risklerin minimize edildiği franchise sistemi ile lokasyon seçiminde yaşanan kafa karışıklıklarına son veriyor.
Şu anda Türkiye genelinde şube sayısı 80’e yaklaşan marka, faaliyet gösterdiği İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli’nde en doğru lokasyonda müşterileriyle buluşmak için özel bir sistem kullanıyor. Her semtin tüketim ihtiyaçlarını ve tüketici alışkanlıklarını detaylı araştırmalarla periyodik olarak analiz eden Little Caesars, böylelikle şubelerindeki semt ve ciro arasındaki bağlantıyı doğru kurarak franchiseelerinin kazancını artırıyor, yeni şube açılışlarında yatırımcıyı doğru yönlendiriyor.
Güncelleme Tarihi: 17 Mart 2014, 16:35