Franchising sisteminin lokomotifi olan gıda sektöründe franchise sayısı 9 bine ulaştı ve bu yüksek potansiyel göz önüne alındığında 2014 yılında pek çok girişimcinin bu sektöre yönelmesi öngörülüyor. Franchise veren markaların başında gelen Tatlıses Gıda, çiğ köftenin yanı sıra, lahmacun için de franchise vereceğini açıkladı. Mevcut markası Tatlıses Çiğ Köfte ile piyasanın en güvenilir çiğ köfte franchiseı olan firma lahmacun franchiselarıyla da aynı başarıyı elde etmeyi hedefliyor.
2000’li yılların başında Türkiye genelinde Tatlıses Gıda’ya ait 28 lahmacun bayisi firmanın Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Tatlıses tarafından kapatılmıştı. Bunun en önemli nedeni bayilerin ürün standardizasyonunu koruyamamaları ve bayilerin franchise sistemine iyi adapte olamamalarıydı. Tatlıses Gıda’nın aldığı yoğun talep sonucunda hem büyük işletmeler hem küçük işletmeler için franchise sistemini baştan aşağı yeniledi ve alanından uzman kişiler tarafından, eğitim sisteminin franchise mekanizmalarıyla daha iyi entegre edildiği, ürün, personel, karlılık gibi denetim mekanizmalarının franchise sistemine daha iyi adapte edildiği değişim modelleri oluşturuldu. Tatlıses Gıda geçmişte yaşanan ürün standardizasyonu konusundaki problemleri engellemek adına franchise alan restoranların tüm personeline 1 ay boyunca hızlandırılmış eğitim programını zorunlu hale getirdi. Ustasından, garsonuna kadar tüm kişiler görev alanlarında uzmanlaşacak ve eğitim süreci sonrasında uygulamalı denetime tabi olacaklar. Restoranlara başarı durumlarına göre açılış izni verilecek, hazır olmayanlar için ise eğitim süreci tekrar edilecek. Harcından hamuruna kadar tüm şubeler aynı lezzeti müşterileriyle buluşturacak. 24 saat kamera sistemi ile genel merkezden takip edilecek olan restoranlara, firma belirli periyotlarla denetçilerini gönderecek ve ek olarak dış denetçiler hatta gizli müşteri uygulaması ile bayiler sürekli denetlenecek.
Güncelleme Tarihi: 11 Mart 2014, 01:17