Migros’un ses altyapısı yenilendi

Perakende devi, Türkiye’de ilk olma özelliğini taşıyan proje ile ses iletişimi maliyetlerinde yüzde 70 oranında tasarruf sağladı.

Migros’un ses altyapısı yenilendi
Gıdavitrini - Türkiye'de modern perakende sektörünün öncüsü konumunda bulunan Migros, iş ortağı Bircom ile birlikte gerçekleştirdiği geniş kapsamlı proje ile ses iletişimi altyapısını yeniledi. Yaklaşık 1.200 AudioCodes MP-118 ürünün kullanıldığı projede, Migros’un mevcut analog telefon altyapısı yatırımları korunarak, eski teknoloji iletişim sistemleri, IP tabanlı ses teknolojileri ile bir araya getirildi.

Projenin, 69 ilde yer alan 835 Migros mağazasını kapsadığını belirten Migros Ağ, İletişim ve Bilgi Güvenliği Müdürü Ömer Lütfü Karagöz, “Yaklaşık 3 yılda bir ses iletişim altyapımızda çeşitli revizyonlar gerçekleştiriyoruz. Önceki yapıda, mağazalarımızda VoIP altyapısı ile entegre olmayan binlerce direkt hat vardı. Bu hatlar maliyetleri yükselten önemli etkenlerden biriydi. Yüzlerce noktaya dağılmış, denetlenemeyen ve uzaktan yönetilemeyen analog santraller yüksek ve tahmin edilemez bir operasyonel maliyet oluşturuyordu. Bu nedenle de her ay hangi mağazanın ne kadar telefon görüşmesi yaptığı, mağaza bazındaki tutarın ortalama rakamın altında olup olmadığı gibi analizler belirli bir insan kaynağı tarafından elle gerçekleştiriliyordu. Bu işlemin birkaç değil, yüzlerce lokasyon için yapılması da iş gücünün etkin kullanımını güçleştirdiği gibi, verimliliği de düşürüyordu” diye konuştu.

Sanal numaraya geçildi
Sanal numara teknolojisinde yaşanan gelişmelerin, ses iletişimi altyapısını yenilemelerini tetikleyen en önemli unsur olduğuna değinen Karagöz, “Sanal numaraları mevcut yapı üzerinde çalıştırmak teknik olarak önemli zorluklara sahip bir süreçti. Ayrıca, eski sistemin sahip oldu çeşitli kısıtlamalar da esnekliği azaltıyordu. Örneğin, santrallerin VoIP bağlantısı için kullanılan ses ağ geçitlerinin kapasiteleri nedeniyle, eş zamanlı aramaların sayısı dördü geçemiyordu. Kısacası, mevcut altyapımızı sanal numara geçişinde kullanabilmemiz teknik olarak mümkün değildi. Bu kapsamda Bircom’la yaptığımız çalışmalar sonucunda, temel amacımızı arka planda çalışan iki farklı sistemi bire indirmek ve sanal numaraya geçmek olarak belirledik” dedi.

20 bin abone tek santralden hizmet alıyor
Projede, analog bir VoIP ses ağ geçidi ürünü olan AudioCodes MP-118’den yaklaşık 1.200 adet kullanıldığını kaydeden Karagöz, “Bir AudioCodes MP-118’e 8 adede kadar masa telefonu veya faks makinesi gibi analog cihaz bağlanabiliyor.  Bu ürünü mağazalarımızın büyüklüğüne göre değişen sayıda kullanarak, mevcut masa telefonlarını IP telefonlara dönüştürdük ve eski analog santralleri kullanımdan çıkardık. Bu dönüşüm sayesinde, her bir analog telefon, genel müdürlük binamızda konumlandırılmış Cisco Call Manager santral altyapısının bir uç birimi, yani dahilisi haline geldi. Bu şu anlama geliyor: Artık Migros mağazalarında telefon santrali yok. 20 bin abone, merkezdeki tek santral üzerinden hizmet alıyor. Bizim açımızdan projenin en büyük faydası, AudioCodes MP-118’i uç noktalarda konumlandırarak, aboneleri tek bir santral üzerinden görüştürmeyi başarmak oldu diye düşünüyorum. Bu kullanım, uç noktada yetkilendirme yapabilmeyi de beraberinde getirdi. Abonelerin dahili ya da harici kapsamdaki tüm aramalarının hangi seviyede gerçekleşeceğini artık kolayca yönetebiliyoruz” ifadelerini kullandı.

4 bin sabit hat iptal edildi
Projenin hayata geçmesi ile birlikte, artık ihtiyaç duyulmayan 4 bine yakın sabit hattı iptal ettiklerinin altını çizen Karagöz, “Bu hatlar için ödenen, yıllık tutarı 1 milyon TL’yi aşan sabit ücret bedellerini gider kalemlerimiz arasından çıkarmayı başardık. Bugün, Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapan yaklaşık 20 bin Migros çalışanı, birbirini dahili numarası ile kolayca arayabiliyor. Bunun hız ve verimlilik sağlayan müthiş bir avantaj olduğuna inanıyorum. Bir mağazanın tüm birimlerinde IP telefona ihtiyaç duyulmadığı ve hazır bir analog altyapı bulunduğu için, analog altyapı da sisteme dahil edilerek karma bir yapı kuruldu. IP telefon ile analog telefonlar birbirini dahili numaralar ile arayabiliyor. Ses iletişimi maliyetlerinde elde ettiğimiz yüzde 70 oranındaki tasarrufu da projenin en büyük kazanımlarından biri olarak görüyoruz” dedi.

Yeni altyapının sağladığı önemli faydalardan birinin de veri iletişimi için kullanılan ağ üzerinde, ses iletişimi operasyonun da merkezileştirilmesi olduğunu söyleyen Karagöz, şu bilgileri verdi:
“Bu sayede verimliliği önemli ölçüde yükselttik. Sadece yerinde hizmet verilerek bakımı ve yönetimi yapılabilen analog santraller yerine, uzaktan yönetilebilir IP tabanlı ürünler kullanılması, operasyonel maliyetlerin sınırlanabilmesini ve öngörülebilmesini sağladı. Analog santrallerin kullanım dışı bırakılmasının yanında, tüm karasal hatların da merkezileştirilmesi ve sanal numaralar tahsis edilmesi, telefon faturalarında büyük düşüşlere neden oldu. Tüm bunlara ek olarak, tüm görüşmelerin detaylı raporları tek bir kaynaktan elde edildiği için, operatörlerden gelen faturalarla birebir karşılaştırabiliyoruz. Cihazların bazı özelliklerini kendi ihtiyaçlarımıza uygun olarak kişiselleştirmek istediğimizde, Bircom bu alanda da ne derece yetkin olduğunu gösterdi. Bircom’un yönlendirmesi ile AudioCodes yazılım ekibinin gerçekleştirdiği Ar-Ge çalışmaları paralelinde, AudioCodes MP-118’ler Migros’un ihtiyaçları doğrultusunda özelleştirildi.

“Bircom ile uyum içinde çalıştık”
Yaklaşık 5 ay süren kurulum süreci boyunca kusursuz bir çalışma sergileyen Bircom’un uzman ekibi, projeye dahil olan diğer iş ortaklarımız ile de tam uyum içindeydi. Bu tür kapsamlı projelerde çok sayıda iş ortağının aynı anda çalışması oldukça güç olsa da, Bircom tüm iş ortaklarımızla son derece uyumlu çalışarak, tercihimizin doğruluğunu bir kez daha kanıtlamış oldu. Bircom ile iş ortaklığımız çok uzun yıllara dayanıyor. Önceki yıllarda sadece telefon santrallerimiz ile ilgili hizmet aldığımız Bircom, vizyonu sayesinde zaman içinde bu iş ortaklığını farklı boyutlara taşıdı. Telefon santralleri konusunda hizmet veren birçok firmanın IP teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmadığı dönemlerde, Migros olarak Bircom’dan bu konuda sorunsuz hizmet alıyorduk.”

Ses iletişimi alanında Türkiye’de gerçekleştirilmiş en kapsamlı ve en karmaşık projelerden birini hayata geçirmekten dolayı mutlu olduklarını ifade eden Karagöz, “Bircom’un sahadaki kaliteli hizmeti ve AudioCodes ürünlerinin ihtiyaçlarımıza eksiksiz yanıt vermesi de Bircom’u ve AudioCodes’u seçmemizde önemli etkenlerdi. Çok sayıda lokasyona sahip dağınık bir yapıda, Türkiye’de bu boyutta sanal numara geçişini yapan ilk şirket olduğumuzu ifade etmekten gurur duyuyoruz” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Migros’un sesinin kendi alanında Avrupa’daki firmalara bile örnek olacak şekilde yenilendiğini söyleyen Bircom CEO’su Burçin Bircanoğlu, “İş ortağımız Migros’un yenilikçi BT yönetiminin, yeni IP tabanlı ses iletişimi altyapısı üzerinde önümüzdeki dönemde birçok yeni katma değerli uygulama geliştireceğine inanıyorum. Modern perakende sektörünün öncüsü Migros, teknolojinin nasıl hızlı ve verimli kullanılabileceği konusunda örnek gösterilecek bir proje ile tamamen ölçeklendirilebilir, ölçülebilir ve merkezi olarak yönetilebilir bir altyapıya sahip oldu” diye konuştu.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52