Kipa tedarikçileriyle buluştu

Türkiye’nin önde gelen firmalarının katılımıyla gerçekleşen “Tedarikçi Konferansı” İzmir’de yapıldı.

Kipa tedarikçileriyle buluştu
Kipa’nın düzenlediği konferansta “Ticari Öncelikler”, “Türkiye’deki Rakamlar”, “Global Rakamlar” başlıkları altında Kipa deneyim ve bilgileri tedarikçilerle paylaşıldı.



Yaklaşık 450 kişinin katılımıyla, bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen “Tedarikçi Konferansı”’nda globaldeki gelişmeleri tedarikçilerine açıklayan Kipa CEO’su Ewan Mc Mahon, “Tesco plc’nin karının geçen yıl %12.3’lük artış göstermesi beni son derece mutlu etti. Avrupa genelinde satışta %6 büyüme ve %11 oranında kar artışı gördük. Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya gözle görülür oranda büyüme gösteriyor. Asya pazarlarında %22 satış artışı ve %30 kar artışı elde ettik. Kore, Tayland ve Malezya çok olumlu ilerliyor. Japonya’da maalesef perakende hala toparlanabilmiş değil” dedi.

Türkiye ile ilgili hedef ve rakamların da tedarikçilere sunulduğu konferansta konuşan Kipa Ticaret Direktörü Murat Sağlık, “Ülkemizde 22 farklı şehirde 125 mağazayla hizmet veriyoruz. Müşteri odaklı gerçekleştirdiğimiz araştırmalar sonucu açtığımız mağazalarımızda müşteri ihtiyaçlarına birebir cevap verebildiğimizi görmek bizi çok mutlu ediyor” ifadesini kullandı.

“Kipa” markasıyla satışa sunulan ürünlerin %99’unu Türk tedarikçilerinden temin ettiklerini vurgulayan Sağlık, “Ürün geliştirmede hedefimiz, müşteri tercihlerini en ön sıraya koymak. Önümüzdeki 3 yıl içerisinde pazardaki en iyi taze gıda perakendecisi olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

2006 yılından bu yana düzenlediği 2720 gün tedarikçi denetimi, 380 gün tedarikçi eğitimi ve 2600 gün mağaza denetimine, 2011 yılı sonuna kadar 204 denetim, 31 eğitim ve 132 denetimle devam edecek olan Kipa’nın Ticaret Hukuku ve Teknik Departman Direktörü Levent Kayın da, “Kipa olarak sorumlu kaynak kullanımına ve etik ticarete çok büyük önem veriyoruz. ‘İyi tarım uygulamaları’ konusuna destek oluyor, tedarikçilerimizi bu doğrultuda teşvik ediyoruz. Balık ve et sektöründe standartların belirlenmesi konusunda da hükümet ile ortak çalışmalar yürütüyoruz” dedi.

Tedarikçiler Akademisi

Kurumsal İletişim Yöneticisi Ellen Gladders ise, Kipa’nın Orta Avrupa ve Türkiye’de bulunan tedarikçiler için bir Tedarikçi Akademisi kurma niyetinin bulunduğunu açıkladı. Akademi, Tesco’ya ihracat fırsatları, ahlaki ticaret ve iklim değişikliği gibi başlıklar altında bilgilerin paylaşılması yoluyla tedarikçilerin şirketlerini geliştirmelerine yardımcı olacak. İlk adım olarak tedarikçiler Tesco Knowledge Hub’a katılmaya davet edildi. Hub, tedarikçilerin karbon emisyonlarını azaltmalarına ve iklim değişikliği ile mücadele etmelerine yardımcı olmak üzere Tesco İngiltere tarafından tasarlandı. Türk tedarikçiler, burada yer almak üzere İngiltere dışından davet edilen ilk tedarikçiler oldu. Gladders, “Karbon emisyonlarının azaltılması, sürdürülebilir kar arayan sorumlu şirketler için yapılabilecek doğru bir şeydir” dedi.

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen “Tedarikçiler Konferansı”nın ardından düzenlenen eğlencenin geliri, “Kipa’yla Okullara Destek” kurumsal sosyal sorumluluk projesine bağışlandı.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52