Komili, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek, yenilenen etiketleriyle tüketicileri zeytinyağı ve kullanım alanları hakkında bilgilendiriyor. Komili Lezzet Ailesi ambalajları üzerinde yer alan yönlendirmeler sayesinde tüketiciler, sıvı yağları kullanım alanlarına göre tercih edebilecek. Komili’nin son dönem çalışmalarını Ana Gıda Pazarlama Müdürü Simin Onat Özkar, Market Dergisi'ne konuştu...
- Komili, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek, geçtiğimiz ay yenilediği etiketlerle tüketicileri zeytinyağı ve kullanım alanları hakkında bilgilendirmeye başladı. Bu yenilikten bahsedebilir miyiz öncelikle? Bu çalışmayı yapmaya hangi ihtiyaçlar doğrultusunda karar verildi?
- Komili, Türkiye’de zeytinyağı kullanımının az olması, tüketicilerin zeytinyağı çeşitleri, özellikleri ve kullanım alanları hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç duyması gerçeğinden yola çıkarak tüketicilerine ışık tutmak adına bu çalışmayı yapmaya karar verdi. Komili Lezzet Ailesi’nde ambalajların üzerinde soğuk, sıcak, çıtır ve hafif, yerel lezzetler olmak üzere yönlendirmeler yapılarak ürünlerin kullanım alanları alt etikette vurgulanıyor. Böylece tüketiciler hangi yemekte hangi Komili lezzetini seçeceklerine kolayca karar verebilecekler.
- Aslında komilinin bu ve “ilk” Türk zeytinyağı markası olması dışında da birçok “ilk”i var, değil mi?
- Türkiye’nin ilk zeytinyağı markası olan Komili, bugüne kadar sayısız ilke imza attı. 1970’lerde Türkiye’nin ilk fiziki rafinasyon tesisini kuran Komili, zeytinyağı kategorisinde kullanım kolaylığı yaratan silindir şeklinde teneke ambalajı ve ardından da plastik ambalajı ilk kullanan marka oldu. Yeni ambalajlar, zeytinyağının daha küçük boylarda satılmasında ve böylece daha çok haneye ulaşarak, daha çok tüketilmesinde önemli bir rol oynadı. Kolay açılan ve zeytinyağını sıçratmadan dökme imkânı sağlayan şişe kapakları da yine sektöre Komili tarafından tanıtıldı. 2009 yılında Komili, evlerde dolap altında saklanan zeytinyağı şişesini tezgâh üstüne çıkarmak ve tüketimi artırmak için yenilikçi bir adım daha attı. Zeytinyağı kategorisinde standart ambalajlardan farklı olarak, bereket ve sağlık kavramlarını çağrıştıran Kibele’den esinlenilerek endüstriyel tasarımcı Gamze Güven tarafından tasarlanan Komili ambalajı satışa sunuldu. Eş zamanlı olarak Komili şişesini ikonikleştiren Konuşan Şişe kampanyası da televizyon, dergi, market gibi mecralarda iletişime taşındı. Komili Zeytinyağı şişe tasarımı ‘TSE Altın Ambalaj Ödülü’ne değer görüldü ve Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda da ‘Bronz Ödül’ kazandı. Komili son olarak, özel seri ailesine yeni bir lezzet ekledi. Ayvalık bölgesinde erken hasat döneminde toplanan yeşil zeytinlerin, çekirdekleri çıkartıldıktan sonra sıkılmasıyla elde edilen Komili Çekirdeksiz Sızma’yı 2011 yılında cam şişelerde tüketiciyle buluşturdu. Kontrollü akıtma sağlayan ‘jumping pour’ kapakları da Türk zeytinyağı sektöründe yine ilk kez Komili tarafından özel seri ürünlerinde kullanıldı. Komili, özel seri cam şişe tasarımıyla da ‘TSE Altın Ambalaj Ödülü’ne değer görüldü ve Ambalaj Ay Yıldızları Yarışması’nda da ‘Altın Ödül’ alarak World Star yarışmasına katılmaya hak kazandı. 1878 yılından günümüze özneler değişse de Komili’nin ‘kalite’ ve lezzet anlayışı bir gelenek olarak sürdü. Komili, Türkiye’de zeytinyağı kültürünün oluşmasına önemli katkılar sağladı. Komili bunu yaparken, ülkemizde zeytinyağı kültürünün gelecek kuşaklara taşınması ve toplumsal belleğimizin korunması amacıyla çok önemli kitap ve belgesellere de imza attı. Bu amaçla hazırlanan “Trilye’den Yusufeli’ne, Adatepe’den Derik’e Hayat Ağacıyla Yaşayanlar" ve "Ağaçtan İnsana Zeytinyağı Anıtları" adlı eserlerle zeytinin yarattığı eşsiz kültüre ışık tuttu. Komili ayrıca, kültürel mirasımızın korunması adına gerçekleştirilen özverili bir çalışmanın eseri olan ‘Zeytinden Damlayanlar’ Belgeseli’ni de arşivlere kazandırdı. Komili, atılan tüm bu adımlarla markasını geleceğe taşıyarak, rekabetin böylesine yoğun yaşandığı bir ürün grubunda 1878’den bu yana pazara yön veren marka olduğunu bir kez daha kanıtladı.
- Mayıs ayından itibaren ekranlarda ve billboard’larda görmeye başladığımız ‘Ustaların Lezzet Sırrı’ isimli kampanyanızdan da söz edebilir miyiz?
- Komili’nin , ‘Ustaların Lezzet Sırrı’ isimli kampanyası 8 Mayıs itibarıyla televizyonlarda dönmeye başladı. Kampanyada, yemeklerin ustası olarak tanıtılan üç şef, başlarındaki şapkalarıyla yürürken, karşılaştıkları kadınlara lezzet sırlarını açıklıyorlar. Her biri farklı lezzetlerde ustalaşmış bu üç şef vasıtasıyla; Komili sıcaklarda, soğuklarda ve salatalarda farklı çeşitleriyle lezzetin sırrını tüketicilere ulaştırdığını anlatıyor. Şefler, uzun şapkalarının altından çıkardıkları ikonik Komili şişeleriyle, lezzetin sırrının bu şişelerin içlerinde olduğunu açıklayarak, herkesle paylaşmış oluyorlar. Uzun ve kısa olarak iki versiyon halinde hazırlanan ‘Ustaların Lezzet Sırrı’ kampanyasının kısa versiyonunda, sıcaklarda Komili riviera zeytinyağı, soğuklardaysa Komili sızma zeytinyağı kullanılması önerilerek tüketiciler bilinçlendiriliyor ve tüm yemeklerde zeytinyağı kullanmaya teşvik ediliyor.
Tüketicileri bilgilendiriyor, tüketimi artırıyor
- Türkiye’nin en eski markalarından Komili, Ana Gıda Ailesi’ne 2008 yılında katıldı. Komilinin bugün sektördeki yeri hakkında neler söylersiniz?
- 1995’te Unilever tarafından tüm hisseleri satın alınan Komili, 1 Kasım 2008 itibarıyla Anadolu Grubu bünyesine katıldı. Bugün Komili Zeytinyağı, bir Anadolu Grubu şirketi olan Ana Gıda bünyesinde faaliyetlerini sürdürüyor. Komili’nin bir marka olarak adını günümüze kadar yaşatabilmesinde; tüketiciyi bilgilendirme, tüketici talepleri doğrultusunda üretim yapma, üretilen ürün ve tüketici arasında bir bağ oluşturma açısından göstermiş olduğu yoğun reklam ve pazarlama faaliyetlerinin etkisi oldukça önemli. Bu faaliyetler, Komili’nin pazar payının artmasını sağlarken, bir Akdeniz ülkesi olarak kişi başına tüketilen zeytinyağı oranının çok düşük olduğu Türkiye’de, zeytinyağının sağlık açısından faydalarına dikkat çekti. Ayrıca tüketicilerin bu konuda bilinçlenmesini sağlarken, zeytinyağı tüketiminin artmasında da önemli bir rol oynadı. Bu yıl Capital Dergisi işbirliğinde Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve KA Araştırma Limited tarafından on binlerce tüketiciye ulaşarak yürütülen ve dünyada Amerika’dan sonraki en kapsamlı müşteri memnuniyeti uygulaması olan Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME)’nde, biz de Ana Gıda olarak sıvı yağ sektöründe birinci sırada yer alarak gümüş heykel kazandık. Gelişen üretim modelleriyle bu köklü markaların arkalarındaki felsefeleri koruyarak tüketicilerimize daha çok uzun yıllar hizmet vermek istiyoruz.
- Komili, hem ürünleri hem de şişe tasarımlarıyla birçok ödüle layık görülüyor. Geçtiğimiz yıl World Star yarışmasında değer görüldüğünüz ödülü bu ay Hırvatistan’da yapılacak törenle teslim alacaksınız bildiğim kadarıyla?
- Sizin de bildiğiniz gibi Komili olarak tasarımcı Gamze Güven ile çalışıyoruz. Güven, özel üretim zeytinyağlarının cam şişe tasarımı için Kibele’nin “Bereket” imgesini ve oturmuş zeytin ayıklayan Anadolu kadınını çağrıştıran gövde formunu geliştirdi. Biz de Komili olarak Özel Ürün Serisi’nin ‘Altın Ödül’lü özgün şişe tasarımıyla, dünya arenasında da ödül kazandık. 1970 yılından bu yana Dünya Ambalaj Örgütü tarafından her yıl farklı bir üye ülkede gerçekleştirilen World Star Yarışması’na katılarak Türkiye’yi başarıyla temsil ettik ve ‘yiyecek’ kategorisinde ödül aldık. Ödülümüzü Haziran ayında Hırvatistan’ın Split kentinde düzenlenecek ödül töreninde alacağız.
- Son olarak, zeytinyağının bilinirliğinin artırılması, üreticinin bilinçlendirilmesi gibi konularda yaptığınız çalışmalardan da bahsedebilir miyiz? Hayata geçirdiğiniz son sosyal sorumluluk projesi nedir?
- Ayvalık’ta üreticinin zeytin ağacına sarılmasına, sürekli en iyinin peşinde koşmasına aracılık eden Komili, Türkiye’de zeytinyağı kültürünün oluşmasına önemli katkılar sağladı. Komili bunu yaparken, ülkemizde zeytinyağı kültürünün gelecek kuşaklara taşınması ve toplumsal belleğimizin korunması amacıyla çok önemli kitap ve belgesellere de imza attı. Bu amaçla hazırlanan “Trilye’den Yusufeli’ne, Adatepe’den Derik’e Hayat Ağacıyla Yaşayanlar" ve "Ağaçtan İnsana Zeytinyağı Anıtları" adlı eserlerle zeytinin yarattığı eşsiz kültüre ışık tuttu. Komili ayrıca, kültürel mirasımızın korunması adına gerçekleştirilen özverili bir çalışmanın eseri olan ‘Zeytinden Damlayanlar’ Belgeseli’ni de arşivlere kazandırdı.
Özlem Elgün Harputluoğlu - Market Dergisi
Komili’den ambalaj devrimi
Komili Lezzet Ailesi ambalajları üzerinde yer alan yönlendirmeler sayesinde tüketiciler, sıvı yağları kullanım alanlarına göre tercih edebilecek.
YORUM EKLE
1
Patronlar steak yarışına girdi!
2
Teşhir sırası çikolata ve bisküvide
3
Meyve sebzeleri sirkeli suyla temizleyin!
4
Arı belgeseli 6 bin öğrenciye ulaştı
5
4 markadan lezzet zirvesi
6
Barilla'dan İstanbul ustalarına destek
7
Doğuş'tan pratik lezzetler
8
İşte külahtaki en büyük dondurma
9
Paşabahçe e-mağaza yenilendi
10
Ramazan sofralarına Emsan şıklığı
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:23
GÜNEŞ
07:53
ÖĞLE
12:55
İKİNDİ
15:25
AKŞAM
17:48
YATSI
19:12