Tamek lezzetini Japonlara sevdirdi

Japonya'nın en büyük perakende zinciri Aeon raflarında, Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı meyve suyu ihracatının yüzde 78’ini tek başına yapan Tamek lezzetleri var.

Tamek lezzetini Japonlara sevdirdi
Gıdavitrini - Türkiye’de ketçap, domates suyu, hazır yemek ve meyve suyu üretimi başta olmak üzere onlarca ilke imza atan Tamek,  yılda ortalama 1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiği Japonya’nın en büyük perakende zinciri olan Aeon’a girdi. Toplam 1200 mağazası olan Aeon ile ihracatını katlamayı planlayan Tamek, meyve suyu ile girdiği bu zincirde kısa sürede başta reçel olmak üzere diğer ürünlerini de satışa sunmayı hedefliyor.

Gıda sektörünün en köklü ve en büyük kuruluşlarından Tamek Holding, ihracattaki başarılarını artırarak sürdürüyor. Geçtiğimiz yıl Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı meyve suyu ihracatının yüzde 78’ini gerçekleştiren Tamek’in Japonya’ya yapılan toplam gıda ihracatı içerisindeki payı ise yüzde 7 oranında bulunuyor. Japonya pazarına büyük önem verdiklerini ifade eden Tamek İhracat Müdürü Sarp Başan, “Bu kapsamda yaptığımız çalışmalar neticesinde Japonya’nın en büyük perakende zinciri olan Aeon’a girmeyi başardık. Aeon ülke genelinde 1200 mağazası olan, İngiliz perakende devi Tesco’nun Japonya’daki ortağı olan çok büyük bir perakende zinciridir. Bu zincirde ilk olarak domates suyu ve mango nektarlarımız satışa sunuldu. Hemen arkasından kayısı ve vişne vermeye başladık. Hedefimiz başta reçellerimiz olmak üzere ürün portföyümüzdeki diğer ürünleri de Aeon raflarında Japon tüketicilerle buluşturmak” dedi.

Japonya’ya ihracatımız katlanarak artacak
Tamek’in Japonya’ya olan ihracatının 8 yıl önce başladığını anlatan Başan, “Japonya’ya yılda ortalama 1 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Aeon ile anlaşmamızın ihracat miktarımızın artışında etkili bir rol oynayacağına inanıyoruz. Japonya pazarında özel etiketli domates suyu ve mango nektarı satışlarımızı 2 yıl içerisinde 3’e katlamayı hedefliyoruz.  Bunun için de Aeon dışında başka market zincirleri ile de görüşmeler yapıyoruz” diye konuştu.

Büyümeyi planladığımız pazarların başında
Japonya’nın 128 milyona yaklaşan nüfusu ve ABD’den sonra dünyanın 2. büyük ekonomisi olma özelliği ile çok cazip bir pazar olduğuna dikkat çeken Sarp Başan şunları söyledi: “ Güçlü aile bağları, yaşlılara saygı, çalışma etiği, disiplin ve diğerlerine saygı gibi toplumsal değerler Japon ve Türk halklarının paylaştığı değerlerdir. Bu açılardan baktığımızda nakliye süresinin uzun ve maliyetinin yüksek olmasına rağmen Japonya pazarı büyümeyi planladığımız pazarların başında gelmektedir.”

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52