Şanver yüzünü Avrupa’ya çevirecek

Bartın’ın en özel markaları arasında yer alan Şanver, yöresel lezzetleri Avrupa’ya tanıtmak istiyor.

Şanver yüzünü Avrupa’ya çevirecek
Helva lokum üretiminde 80 yılı geride bırakan ve Bartın’ın en özel markaları arasında yer alan Şanver, yöresel lezzetleri Avrupa’ya tanıtmak istiyor.
Temelleri 1933 yılında helva ve şekerleme üretimiyle atılan Şanver Gıda, faaliyetlerine dördüncü kuşakla devam ediyor. 80 yıl önce İbrahim Haydar Demirkol tarafından kurulan Şanver, ürün gamını ikinci kuşak Mehmet Demirkol ile genişleterek yaz helvası, kutu keten helva, akide, bonbon, halka şekerler ve sakızlı lokumlar üretimine geçti. Şanver , üçüncü kuşak Burhan Demirkol ile artan üretimini gelişen teknoloji ile güçlendirdi. Şanver bugün ise üretimini daha feniş kitlelere yaymak için faaliyetlerini sürdürüyor.

Bartın Organize Sanayi Bölgesi’nde hizmet veren Şanver Gıda Limited Şirketi yöneticisi ve Lütfiye Liman Doğal Ürünler firmasının sahibi Elif Babayiğit Demirkol, tamamen organik ürünler kullandıklarını söyledi. 3 bin 500 metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 5 bin metrekarelik alanda faaliyetlerini yürüttüklerini anlatan Demirkol, 50 kişiye de istihdam sağladıklarını söyledi.

Her şey organik
“Lütfetmek” anlamından yola çıkarak markalarına “Lütfiye” ismini verdiklerini anımsatan Demirkol, “Organik ürünler bizim için çok önemli. Meyve şerbeti ürünümüzde dut, çilek, kayısı, böğürtlen, ayva ve niceleri bulunurken; Muğla, Urfa, Tarsus tarlalarından elde edilen dünyanın en kaliteli Türk susamından tahinler helvalar imal ediyoruz. Reçellerimiz ve marmelatlarımız şekersiz hazırlanıyor. Çilek, dut, ayva, böğürtlen, gül, incir, kızılcık, erik, vişne, kuşburnu Küre Ormanları’nın yabani doğasında yetişiyor. Bartın, Amasra, Ulus ormanlarından toplanan meyvelerle reçel yapıyoruz. Ürünlerimizin lezzetli olduğunu düşünüyoruz. Çünkü Karadeniz ormanlarının meyveleri oldukça lezzetli. Renklendirici, aroma veya sentetik hiçbir madde kullanmadığımızdan renk ve koku ürünlerimizde daha fazla ortaya çıkıyor. Biz firma olarak bu bölgenin dağlarının, ormanlarının, sularının ve burada yetişen tabiatın milli hazine ve şifa kaynağı olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle, bu bereketi değerlendirmeyi amaçlıyoruz” dedi.

Konvansiyonel ürünlerde Batı Karadeniz’de lider olduklarını vurgulayan Demirkol, İzmir’de fuara katıldıklarını ve ürünlerini burada tanıtma fırsatı yakaladıklarını söyledi. Avrupa’ya hitap etmeyi istediklerini açıklayan Demirkol, yörenin bu zenginliğini Avrupa’ya tanıtmak istediklerinin altını çizdi.
kobiden.com

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52