Yurtdışı pazarını genişletme yönündeki çalışmalarını artıran Memişler Grup, bu yıl ilk kez Costa Rika, Tayland ve Japonya’ya da ihracat gerçekleştirdi. Afrika pazarlarını da bu yıl büyüttüklerini, ilk kez Seyşeller, Mauritus, Angola’ya ihracat yaptıklarını ifade eden Memişler Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Memiş, ihracat yaptıkları ülke sayısını 65’e yükselttiklerini açıkladı. İlk altı ayda 15 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini dile getiren Memiş, yılsonunda bu rakamı 45 milyon doların üzerine çıkarma hedefinde olduklarını anlattı. Memiş, “Ayrıca bu yıl Libya’da yaşanan iç karışıklıklar da ihracatımızın artmasında büyük rol oynadı. Bu bölgeye giden yardım paketleri için yüksek tonajla ürün verdik” dedi.
Üretimlerinin yarısını yurtdışına gönderdiklerini açıklayan Sabahattin Memiş, bu yıl iş hacimlerinin artmasına paralel olarak 4 bin metrekarelik bir de depo yatırımı yaptıklarını söyledi. Ağustos sonunda deponun tamamlanmasıyla birlikte kapalı alanlarının 20 bin metrekareye ulaşacağını bildiren Memiş, toplam alanlarının ise 35 bin metrekare olduğunu bildirdi. Aylık 10 bin ton ürün işleme kapasitesine sahip olduklarını ve çalışmalarını yaklaşık 300 kişi ile sürdürdüklerini ifade eden Sabahattin Memiş, satışlarını yurtiçinde İdeal ve Sahil markaları ile gerçekleştirdiklerini söyledi.
Nohutta ithalat kapıda
Sektöre ilişkin değerlendirmeler de yapan Sabahattin Memiş, bu yıl yerli üründe sıkıntılar yaşandığını ifade etti. Yağışlar nedeniyle kırmızı mercimek ve nohut rekoltelerinin düştüğünü kaydeden Memiş, şöyle konuştu: “Zamansız yağan yağışlar kırmızı mercimeği çürütürken, nohuda da ciddi zararlar verdi. Ürünün büyük bölümü hastalanınca çiftçi tarlasını sürerek yeni ürünler ekmek durumunda kaldı. Bu nedenle nohutta yaklaşık yüzde 30-35 rekolte kaybı bekliyoruz. Bu yıl nohudu ithal edip işleyip paketleyerek transit olarak üçüncü ülkelere göndereceğimizi tahmin ediyorum.”
Kırmızı mercimekte ise yerli ürün fiyatlarının çok yüksek olması nedeniyle ihracatta rekabette zorlandıklarını kaydeden Sabahattin Memiş, bu durumun yalnızca Kanada’nın işine yaradığını dile getirdi. Fiyatların makul seviyelerde olması halinde ihracatlarının en az yüzde 25 daha artabileceğini belirten Memiş, “Mevcut durumda Ramazan yaklaştı. Yurtdışından talep var ama biz bunu karşılamakta zorlanıyoruz. Elimizde geçen yıldan kalan ürünlerimiz var, onları ihraç ediyoruz. Henüz dâhilîde işleme izni de açılmadığı için zaman zaman sıkıntı yaşıyoruz” dedi. Transit ticaretin ise oldukça iyi gittiğini ifade eden Sabahattin Memiş, bu bağlamda yıl sonunda ihracatlarını yüksek rakamlarla tamamlayacaklarına inandığını anlattı.
4 bin metrekarelik depo yatırımı yaptı
Üretimlerinin yarısını yurtdışına gönderdiklerini açıklayan Sabahattin Memiş, bu yıl iş hacimlerinin artmasına paralel olarak 4 bin metrekarelik bir de depo yatırımı yaptıklarını söyledi. Ağustos sonunda deponun tamamlanmasıyla birlikte kapalı alanlarının 20 bin metrekareye ulaşacağını bildiren Memiş, toplam alanlarının ise 35 bin metrekare olduğunu bildirdi.
Kobiden
Memişler Grup yurtdışı pazarını büyütüyor
Yurtdışı pazarını genişletme yönündeki çalışmalarını artıran Memişler Grup, bu yıl ilk kez Costa Rika, Tayland ve Japonya’ya da ihracat gerçekleştirdi.
YORUM EKLE
1
Nutella ve Kinder'i Koç satacak
2
İşte obeziteye davetiye çıkaran 10 günah
3
İftardan sonrası Osman Bey Kahvesi
4
Penguen lezzeti Ramazan sofralarında
5
Peynir Biliminin Temelleri çıktı!
6
Pizza Hut’ın yıldızları bir arada
7
Pizza Pizza Akademi’si geleceğe hazırlıyor
8
Ramazan'da harcamalar yüzde 20 artıyor
9
Kuru gıda yerine meyve sebze revaçta
10
Ramazan’a özel hediye paketleri Adese’de
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:46
GÜNEŞ
08:19
ÖĞLE
13:07
İKİNDİ
15:25
AKŞAM
17:46
YATSI
19:13