İsviçre'ye Türk çikolatası ihraç ediyorlar
Bir çiftçi kuruluşu olan, toz şeker üreminin ardından ikramlık şeker, sıvı şeker ve çikolata üretmeye başlayan Konya Şeker, İsviçre'ye çikolata ihracatına başladı.
Bir çiftçi kuruluşu olan, toz şeker üreminden ürün yelpazesini kısa süre içinde geliştirerek ikramlık şeker, sıvı şeker ve çikolata üretimine de yönelen Konya Şeker, İsviçre'ye çikolata ihracatına başladı. Pancar Ekicileri Kooperatifleri Birliği (PANKOBİRLİK) Genel Başkanı Recep Konuk, Konya Şeker'in ürettiği ürünlerin Avrupa başta olmak üzere Asya, Afrika ve Ortadoğu'daki 41 ülkeden sonra çikolatanın ana vatanı İsviçre'ye de ihraç edildiğini söyledi. İthalatçı firmanın ürün numunelerini talep etmesiyle sürecin başladığını belirten Konuk, ürünlerin İsviçre pazarına giriş için aranan kalite ve lezzet standartlarına sahip olduğunun bildirilmesiyle ihracatın gerçekleştiğini kaydetti. İhracat kapsamında sert şeker, çikolatalı bar ve stick çikolatadan oluşan ürünlerin olduğunu anlatan Konuk, "Konya Şeker bir üretici kuruluş ve biz topraklarımızda üretilen her ürünün mutlaka birkaç kez işlendikten sonra sınırlarımızın dışına çıkması gerektiğine inanıyoruz" dedi. Türk çiftçisinin ürettiği tarımsal ürünün mamul ürüne dönüştürülmesinin önemli olduğunu vurgulayan Konuk, şöyle konuştu: "Çikolatanın ana girdilerinden biri hariç hepsi bizim topraklarımızda üretiliyor. Şeker bizim pancarımızdan, süt bizim çiftçimizden, fındık, fıstık burada yetişiyor. Geriye bir tek bunları kakao ile harmanlamak kalıyor. Bu temel girdilerden elinde sadece biri, ikisi olan ülkeler, fındığı fıstığı Türkiye'den taşıyıp, kakaoyu okyanuslar aşarak getirip dünyadaki pazara hakim oluyorsa, kalite standardını belirliyorsa, onların markaları küresel pazarlara hakim oluyorsa, bunun üzerinde düşünmemiz lazım. Hatayı nerede yaptığımızın cevabını bulmamız lazım. Yani un var, yağ var, şeker var ve helvayı karacak ustaya ihtiyaç var. Konya Şeker olarak işte biz o ustalığa soyunduk ve son usta olarak ustalık ürünlerimizi de işin ilk ustalarına gönderdik." İsviçre'nin nüfus olarak büyük bir pazar niteliği taşımadığını, ancak çikolata sektörü için önemli bir ülke olduğunu belirten Konuk, sözlerini şöyle sürdürdü: "İsviçre, çikolatanın vitrini, ana vatanıdır. Bir çikolata markası için orada vitrinde yer almak, raflarda olmak Oscar töreninde kürsüye çıkmak gibi bir şey. O küçük ama etkili pazar, başka pazarlar için tanıtım ve marka prestiji açısından önemli. Sektörde yeni bir markayız ve kısa sürede çikolatanın ana vatanı İsviçre'de tüketici ile buluştuk. Bunu bir başlangıç olarak görüyoruz. İlk etapta sert şeker, çikolatalı bar ve stick çikolatadan oluşan 5 ton ürünü İsviçre'ye gönderiyoruz."
YORUM EKLE
1
Bin tır dolusu meyve depolarda kaldı
2
Süt üreticilerinden Rekabet Kurulu'na şikayet
3
Tarımda dünya markası olabiliriz
4
Pakmaya EDT Fuarı'nda şov yaptı
5
Bakan Eroğlu'dan 'meyve ormanı' müjdesi
6
Sabah akşam bir limon
7
Sinsi düşman tuza dikkat!
8
Sosyetenin enginarcıları
9
Keskinoğlunda hedef 2015te 100 Tavvuk
10
"Avrupaya sebze satacağız"
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:25
GÜNEŞ
07:55
ÖĞLE
12:56
İKİNDİ
15:24
AKŞAM
17:46
YATSI
19:11