Coca Cola 2013'te kan kaybetti

Tüketici bilincinin artması ünlü markanın satışlarını düşürdü. Coca Cola’nın 2013 yılının son çeyreğindeki karı yüzde 3 oranında düştü.

Coca Cola 2013'te kan kaybetti

Fast Food ve gazlı içecek sektörünün merkezi sayılan Amerika'da yaşananlar ezber bozuyor. Bilinçlenen tüketicilerin gazsız ve mineralli içecekleri tercih etmesiyle bu ürünlerin satışında yaşanan artış sonrası, Coca Cola’nın 2013 yılının son çeyreğindeki karının yüzde 3 oranında düştüğü açıklandı.

Amerika’da Powerade gibi gazsız ve mineralli içeceklerin satışında yaşanan artış sonrası Coca Cola’nın 2013 yılının son çeyreğindeki karının yüzde 3 oranında düştüğü açıklandı. Coca Cola ve türevi gazlı içeceklerin sağlık sorunlarını tetiklediği konusunda yapılan kampanyalar sonrası ABD halkının kolaya olan ilgisi azaldı. Yetkililer sadece Kuzey Amerika’da Coca Cola satış hacminin yüzde 1 oranında azaldığını belirtirken ABD’de Pepsi’nin satış hacminin ise yüzde 4 ila 6 oranında düştüğü açıklandı. Coca Cola CEO’su Muhtar Kent ise açıklamasında düşen satışlar sonrası pazarlama konusunda gereken adımları atacaklarını belirterek bazı alanlarda azalan maliyetlerin şirkette yeni iş alanları oluşturabileceğini ifade etti.

Öte yandan insanların gazsız ve mineralli içeceklere yönelmesi sonrasında Coca Cola ve Pepsi gibi şirketler mineralli ve aromalı içecekler yapmak konusunda adımlar atmaya başladığı ifade edildi.
iha.com.tr

Güncelleme Tarihi: 20 Şubat 2014, 11:50

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52