Bonservis’te yeni ortaklığa hazırlık var

Gıdada hayli güçlü konuma gelen Esas Holding, gıda alanında yeni bir yatırım dalgasına hazırlanıyor.

Bonservis’te yeni ortaklığa hazırlık var

Gıda alanında 2012 sonunda %5 büyüme ile 400 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefleyen Esas Holding, gıda alanında yeni bir yatırım dalgasına hazırlanıyor. 4 milyon TL’lik yatırım ile gurme peynir pazarına dönüş yapmaya hazırlanan holding, ev dışı tüketim sektöründe faaliyet gösteren Bonservis markasına da bir ortak alabilecek.

Dünya Gazetesi’nden Sayime Başçı’nın haberine göre, halen Peyman markası ile kuruyemiş, Esaslı ile et ve Bonservis ile ev dışı tüketim alanlarına yoğunlaşan Esas Holding, yatırım ajandasına yeni projeler ekledi. Fransız ortağı Bongrain ile ayrılık karan alarak peynir sektöründeki faaliyetlerini durduran Esas Holding, yeni markası Shephcrd ile sektöre dönüş yapıyor. Eylül ayında faaliyetlerine başlayacak olan şirket, gurme marketlere ve butik şarküterilere ithal ve yerli ürün tedarik edecek. Toplam 4 milyon TL yatırım ile hayata geçen şirket, aynı zamanda üretim de yapacak. Son dönemlerin popüler yatırım alanı olan çiftlik kurma projesini de yatırım ajandasına ekleyen holding, Bonservis için de birkaç yıl sonra yabancı bir ortak ile yola devam edebileceğinin sinyalini verdi.

Esas Holding Gıda Grup Başkanı Babür Çelebi, grubun lokomotif markalarından Bonservis’in ev dışı tüketim alanında önemli bir başarıya imza attığını ve yabancı pek çok şirketin de dikkatini çektiğini dile getirdi. Bu alanda kendilerine de ortaklık teklifleri geldiğini, önümüzdeki yıllarda böyle bir ortaklığa sıcak baktıklarını vurgulayan Çelebi, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ev dışı tüketim sektörü çok büyük bir sektör. Bu sektörü tanımlamamız da ev dışında üretilen her şey şeklinde. Bu pazar büyümeye devam ediyor. Fakat çok organize değil. Biz 5 yılda bu sektörün bugünden çok farklı olacağını düşünüyoruz. Çünkü dünyadaki tüm örneklerin hepsi de bizim geçtiğimiz yollardan geçmişler. Şu anda 5 bin müşterimiz var. Bizim çalıştığımız gruplar, catering şirketleri, turistik tesisler, büyük otel zincirleri, restoranlar, bizden daha küçük toptancılar ve ihaleler var. Yurtdışından girmek isteyen firmalar var. Oralarda tam organize olmuş şirketler var. Bir iki yıldır müthiş yatırım var. Herkes Türkiye pazarına girmek istiyor. Bugüne kadar burun kıvıran ABD ve Avrupalı şirketler, ‘70 milyonluk Türkiye pazarını nereden nasıl penetre edebilirim bu pazarı?’ diye bakıyor. Biz de seçeneklere bakıyoruz, değerlendiriyoruz. Doğru dengeler oluşursa neden olmasın? Kuvvetle muhtemel bir ortaklık göreceğiz.” Bonservis’in Esas Holding’in toplam cirosundaki payı %40.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52