Anı Bisküvi ihracata odaklandı

Anı Bisküvi, 2013 yılında üretiminin yüzde 72’sini yurtdışına yüzde 28’sini iç piyasaya satış yapacak şekilde planladı.

Anı Bisküvi ihracata odaklandı
Anı Bisküvi Genel Koordinatörü Rıfkı Boynukalın, gıda sektörüne bisküvi, kek, çikolata, gofret, kraker ve şekerli mamuller üreterek hizmet veren firmalarının her geçen gün sektördeki konumunu güçlendirdiğini söyledi. Bugün itibarıyla 300’den fazla çeşitle hem iç hem de dış pazarda yer aldıklarının altını çizen Boynukalın, her yıl artan satış hedefleriyle sektörün iddialı oyuncuları arasında bulunduklarını bildirdi. Bu yıl içinde de satış hedeflerini ton bazında yüzde 25 oranında artırdıklarına işaret eden Boynukalın, “Bu yıl üretimimizin 72’sini yurtdışına yüzde 28’sini iç piyasaya satış yapacak şekilde planladık. Gıda ile ilişkili yeni alanlara da yatırım yapacağız” dedi.

Rıfkı Boynukalın, ihracatlarını beş kıtaya yaptıklarını belirterek, 2012’de 90 ülkeye mal sattıkları bilgisini verdi. Boynukalın, “2011 ihracat verilerine göre, Karaman ilinde en çok ihracat yapan şirket olduk.2012 yılında Karaman ilinin yapmış olduğu toplam ihracatın yüzde 20’sini Anı Bisküvi  gerçekleştirdi. O dönemde satışlarımızın yüzde 70’ini ihracat kaleminden karşılamıştık” hatırlatmasını yaptı. Yeni dönemde özellikle çikolataya yoğunlaşacaklarını vurgulayan Boynukalın, “Mevcut ürün parkımız içinde gelişimi ve büyüme olanakları açık olan üretim hattı çikolatadır. Bu konuya şirket olarak daha da yoğunlaşacağız. Yeni ürün geliştirme konusunda çalışmalarımız devam ediyor” ifadesini kullandı.

“Yeni Markalar Deneniyor”
Sektördeki tüketici eğilimlerine ilişkin görüşlerini de paylaşan Rıfkı Boynukalın, “Artık tüketici parasının kıymetini biliyor. Markalı ürüne kıyasla yeni bir marka gördüğünde alıp, tadıyor. Bilgi çağında yaşadığımız için üretici herhangi bir şirketin web sitesine giriyor. Şirketin büyüklüğünü, ciddiyetini ve işe bakış açısını böylece öğreniyor. Bu sayede yeni markaları tercih etmeye başlıyor” şeklinde görüş bildirdi.

Sektörün sorunları noktasında ise girdi fiyatlarındaki artışlara dikkat çeken Rıfkı Boynukalın, pahalı enerjiye ilave kakao ve yağda dışa bağımlı olan sektörde kârlılığın düşük kaldığını aktardı. Yine kurumsallaşma yönünden sıkıntılı olan sektörde kalifiye eleman açığının da bulunduğunu anlatan Boynukalın, artık bisküvinin lüks bir gıda maddesi olmaktan çıktığını belirtti. Boynukalın, fiyat odaklı mal satıldığı için pazarlama bütçesi oluşturulamadığına atıfta bulunarak, sektörün sorunlarını çözmek için İstanbul İhracatçılar Birliği bünyesinde oluşturulan Şekerleme ve Şekerli Mamuller Sektörü Tanıtım Grubu oluşturulmasını çalışmalarına başlanmasını ise olumlu bulduğunu sözlerine ekledi.
kobiden.com

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52