Migros, 2013 yılında önceki yıla göre satışlarını yüzde 9,9 artırdı. Migros açıklamasına göre, şirketin konsolide satışları önceki yıla göre yüzde 9,9 arttı, 6 milyar 482 milyon liradan 7 milyar 127 milyon liraya yükseldi. Geçen yılın son çeyreğinde ise satışlar yüzde 10 büyüme kaydetti.
Söz konusu dönemde takvim etkisinden arındırılmış ciro artışı yüzde 10,2 oldu. Şirketin geçen yıl organize gıda perakende alanında, hızlı tüketim ürünleri pazar payı 60 baz puan artarak yüzde 14,2'ye ulaştı. Migros ayrıca hem son çeyrekte hem de geçen yılın tamamında operasyonel karlılık marjını korudu.
Migros'un 2013 yılında brüt kar tutarı yüzde 11,2 artış kaydederek 1 milyar 895 milyon lira olurken, brüt kar marjı yüzde 26,6 düzeyinde gerçekleşti. Vergi, Amortisman ve Faiz Öncesi Kar (VAFÖK) ise 2013 yılında bir önceki yıla göre yüzde 9,1 artarak 469 milyon lira oldu. 2013 yılında VAFÖK marjı yüzde 6,6 düzeyinde gerçekleşirken son çeyrekte bu rakam yüzde 7 oldu.
Migros, geçen yıl hedeflenen yeni mağaza açılış programının üzerinde bir performans sergiledi. Geçen yıl 154 süpermarket, 3 hipermarket, 7'si Makedonya ve 1'i Kazakistan'da olmak üzere 8 Ramstore'dan oluşan toplam 165 yeni mağaza açtı.
Ayrıca şirketin Macrocenter formatı, Ankara, Muğla ve İzmir olmak üzere 3 yeni şehirde hizmet vermeye başladı. 2013 sonu itibariyle toplam mağaza sayısı da 1.004'e ulaştı. Diğer taraftan hipermarketlerde satış alanı optimizasyon projeleriyle operasyonel verimlilik arttırıldı.
Migros, yurtiçinde en hızlı büyüyen ulusal süpermarket operatörü olmanın yanında rekabette diğer rakiplerinden farklılaşmayı daha da belirginleştirmek için bazı büyük süpermarketlerinde taze ürün ve hızlı tüketim ürünlerine odaklı konsept değişiklikleri uygulamaya başladı.
Şirket, Miget Et Tesisi'ni İzmir Torbalı'ya taşıyarak et üretim kapasitesini iki katına çıkardı. Miget, 12 bin metrekare kapalı alan ve yıllık 50 bin ton et üretim kapasitesiyle Türkiye'nin en büyük et tesisi oldu. Bu stratejik hamleyle Migros taze et tedarik zincirinde tam kontrol ve ürün izlenebilirliği imkanına sahip oldu.
Migros, taze ürünlere verdiği önemi tedarik zinciri süreçlerini iyileştirerek desteklerken tarladan mağaza raflarına çok daha kısa sürede ürün teslimiyle meyve-sebze kategorilerinde raf ömrü ve tazelik önemli ölçüde artırıldı.
Son birkaç yılda Migros'un büyüme stratejisi, yıllık çift haneli büyüme rakamları, büyüyen mağaza ağı, pazar payı kazanımı ve sektörde daha rekabetçi konumlanması ile desteklendi.
Güncelleme Tarihi: 13 Mart 2014, 15:05