Türkiye’de sanal süpermarket pazarı e-ticaret içinde dikkat çekici bir boyuta geliyor. E-ticaret sitelerine market kategorisi de eklenirken, 2014 yılında sanal market alışverişlerinde 2 kat büyüme bekleniyor.
Türkiye’de Migros, Carrefour, Kim gibi marketlerin internetten satış yaptığı sanal süpermarket pazarı hızla büyüyor. Henüz bu kategori e-ticaret içinde yüzde 1’lik bir paya sahip. Ancak her geçen gün sanal süpermarket pazarındaki potansiyeli fark eden bir e-ticaret sitesi, bünyesine süpermarket kategorisini ekliyor. Sektör temsilcileri, 2014 yılında sanal market alışverişlerinin 2 kata kadar büyümesini bekliyor.
Türkiye’de online alışveriş yapan her 10 kişiden 1’i market alışverişlerini de internet üzerinden yaptığını belirten Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, "Dünyadaki büyük market perakendecilerinde toplam satışın yüzde 10’unun online kanallardan geldiği biliniyor. Ayrıca bu kanalların satışının ABD’de her sene yüzde 25’ten fazla bir büyüme göstereceği öngörülüyor" dedi Orhun, Türkiye’de hali hazırda internetten alışveriş yapan kesimin içinde market alışverişlerini de internet üzerinden yapanların oranın en az 2 kat artacağı tahminini yaptı. Orhun, mobil ticaretin hızla yükselmesi, mağaza online dükkan ilişkisinin giderek öneminin artması ile beraber süpermarket kanalında online hacim giderek yükseleceğini kaydetti. "Süpermarket kategorisinin e-ticaretin içinde yükselen trendlerden olduğunu görüyoruz" diyen Kliksa.com Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safk an, CarrefourSA işbirliği ile süpermarket kategorisi açmayı planladıklarını ifade etti. dunya.com
Güncelleme Tarihi: 16 Nisan 2014, 13:44