Türk Çayı'nı markalaştırma, hükümetin 2023 vizyonunda yer alan bir proje... Bu amaçla konuyla ilgili toplantılar düzenleniyor, fikirler ortaya konuyor ve Türk çayının dünya pazarında söz sahibi olması için neler yapılabileceği tartışılıyor. Türk çayının en önemli avantajı organik oluşu.
Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, "Ürünümüz güçlü bi ürün. Bizim bölgemizde haşere olmadığı için, hiç haşere mücadelesi yapılmıyor. Dolayısıyla çaylarımızın bünyesinde diğer ülke çaylarında olduğu gibi haşere kalıntısı ilaç kalıntısı yok. pestisit yok, sadece doğal, sağlıklı" dedi.
Türk Çayı'nın uluslarası marka olması için, sadece doğal olması yeterli değil...
Tanıtım ve dış satım da önemli
Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, "Şu anda 2 bin ton civarında ihracatımız var, ki bunun ağırlığı AB ülkelerine. Ama biz ABD'ye çay satıyoruz, Çin'e çay satıyoruz. Rusya ile bağlantı yaptık. İnşallah oraya da satacağız. Kuzey ülkelerine bağlantı yaptık. Dış pazarlarda büyümek uzun soluklu bir mücadele, sabırlı bir çalışma gerektiriyor" dedi.
Türk Çayı markalaşma yolunda
Uluslararası piyasada etkin yer edinmeyi amaçlayan çalışmalar, tüm hızıyla sürüyor.

YORUM EKLE
1
2012’de hedef 15 bin yerli buluş
2
Barilla sosyal medyada
3
Bitkisel ürünler zehre dönüşebilir!
4
De’longhi ile sağlıklı ızgaralar
5
Diyet reklamlarına 'kilo' takibi
6
Çay tiryakilerine Emsan’dan müjde
7
Gıdaların raf ömrünü uzatan ambalaj
8
‘Hayır Lokantası’ projesiyle burs dağıtıyor
9
Sağlığımızla oynuyorlar!
10
Marketçi pazarcı fiyatları şişirmiş
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ

İMSAK
06:49

GÜNEŞ
08:21

ÖĞLE
13:10

İKİNDİ
15:29

AKŞAM
17:49

YATSI
19:16
SIRADAKİ HABER