Silifke Ticaret ve Sanayi Odası, türkülere konu olan Silifke yoğurdunu markalaştırmayı hedefliyor. Yaklaşık bir yıl önce oda olarak marka başvurusu yaptıklarını bildiren Silifke Ticaret ve Sanayi Odasının yeni Başkanı Nurettin Kaynar, bu yıl çalışmaların tamamlanacağı inancında. Ardından yurt genelindeki fuarlara katılarak Silifke yoğurdunu tattırmaya başlayacaklarını bildiren Kaynar, gelen talepleri bölgedeki üreticilere yönlendireceklerini açıkladı.
Silifkenin tarım, gıda, mermer ve turizmiyle öne çıktığını dile getiren Kaynar, güçlü olduğu alanlarda bölge üreticisini bilinçlendirip önce Türkiye ardından da dünyaya açmak istediklerini anlattı. Tarım deyince akla domates, çilek ve narenciye ile geldiklerini kaydeden Kaynar, bu alanlarda yatırım yapacak sanayicileri bölgeye beklediklerini söyledi. Aynı şekilde gıda da en çok yoğurt ile tanındıklarını ifade eden Kaynar, Yoğurdumuz tanınmasına karşın henüz hak ettiği ölçüde satışlar yapamıyoruz. Satışlarımızı artırmamız, yurt geneline yayılmamız için markalaşmamız şart. Bunun çalışmalarını yürütüyoruz dedi.
Ballı yoğurt sunacağız
Silifke markalı kâseler yaptırdıklarını ve yurt genelindeki fuarlarda yoğurtlarını tanıtma kararı aldıklarını dile getiren Kaynar, İlk olarak 19 Eylülde Antalyada düzenlenecek yöresel ürünler fuarına katılacağız. Ardından gelen talepleri yönlendireceğimiz firmalarımız markalarında Silifke yazısını mutlaka ön plana çıkararak satış yapacak ve ilçemizin adını her yerde duyuracağız diye konuştu.
Yoğurtla ilgili Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğini de dile getiren Kaynar, Yoğurdu yalnızca yoğurt olarak değil farklı şekillerle tüketiciye sunmak istiyoruz. Bunun için geçen yıl bir üreticimiz yoğurtlu lokum üretti. Bu sayede yoğurt tadında lokumlar yaptık. Bir üreticimiz de piyasaya ballı yoğurt sunmaya hazırlanıyor diye konuştu.
Türkiyeye açılmanın yeterli gelmediğini, yeni yönetim olarak pek çok üründe artık ihracatı artırmak adına da çalışmalar yürüteceklerini bildiren Nurettin Kaynar, şunları söyledi, Mevcut durumda Silifkenin ihracatı 80100 milyon dolar civarında. Bunun 50-60 bin dolarını yaş meyve sebze, kalanını mermer ihracatı oluşturuyor. Ağırlıklı olarak yaş meyve sebzeyi Rusya ve Kuzey Irak başta olmak üzere Ortadoğuya gönderirken mermerimizi Çine gönderiyoruz. Ancak bizim hedefimiz yalnızca yaş meyve sebze gönderdiğimiz Kuzey Irak pazarındaki ürün gamımızı genişletmek. Mermerimizi de o bölgeye göndermek istiyoruz. İnşaatçılarımızın da gidip oradan iş almasını bekliyoruz."
Hedef ihracata yönelmek
Bölgede ihracatı genelde ilçeye farklı şehirlerden gelen yatırımcıların gerçekleştirdiğine dikkat çeken Kaynar, hedeflerinin Silifkeli üreticileri de ihracata yönlendirmek olduğunu söyledi. Bunun için ekim ayında Kuzey Iraka bir iş gezisi düzenleyeceklerini açıklayan Kaynar, Bizim üreticimiz de son 2-3 yıldır doğrudan ihracata başladı. Eğer gerekli temasları başlatırsak arkasının geleceğine inanıyoruz. Kuzey Irakta özellikle mermer ve inşaatta iddialıyız dedi.
İkinci evlerle yatak sayısı 10 bine ulaştı
Güçlü oldukları bir diğer alanın ise turizm olduğuna dikkat çeken Kaynar, Irakta Silifkenin turizm potansiyelini de anlatıp ilçelerine turist çekmek istediklerini söyledi. Son dönemlerde ilçede 3-4 yıldızlı otel yatırımlarının arttığını aktaran Kaynar, "3 adet yeni otel yatırımıyla ilçedeki yatak kapasitesinin 5 bine yükseldi. Bu yıl Ramazan Bayramının yaz aylarına denk gelmesi nedeniyle yoğun bir turizm sezonu yaşadık. Otellerde yer kalmadığı gibi kumsallarımız dahi çadırlarla doldu. Kurban Bayramında da aynı yoğunluğu bekliyoruz diye konuştu. Kaynar ilçede pansiyonculuğun da oldukça geliştiğine işaret ederek, ikinci evlerin yaz sezonunda turizme açıldığını, bu evlerle birlikte yatak sayısının 10 bine ulaştığını kaydetti.
Sanayimiz de gelişiyor
Son yıllarda Silifke Organize Sanayi Bölgesinin kurulmasıyla birlikte bölge sanayisinin de hızla geliştiğini dile getiren Nurettin Kaynar, özellikle tarıma dayalı sanayi ve mermerin öne çıktığını anlattı. Zeytinyağı fabrikalarının kurulduğunu bildiren Kaynar, geçmişte mermeri ham olarak satarken şimdi OSBdeki fabrikalar sayesinde ürünü Çine ebatlı olarak işleyip sattıklarını, bu sayede ilçeye kalan katma değeri artırdıklarını ifade etti. Kaynar, ilçenin coğrafi konumu ve hammaddeye yakınlığı nedeniyle önemli avantajlara sahip olduğunu dile getirerek yatırımcıları OSBye davet etti.
dunya.com
Silifke yoğurdu marka doğuruyor
Domates, çilek ve narenciyede öne çıkan Mersin'in Silifke İlçesi, ülke çapında türkülerle ün yapan yoğurdunu da markalaştırmak için harekete geçti.
YORUM EKLE
1
Keskinoğlu organik tavuk yatırımı yaptı
2
Organik beyaz patateste hasat sevinci
3
Türkiye'de ilk Türk kahveli dondurma
4
Bu bağda bin 360 çeşit üzüm yetişiyor
5
İzmirde mezbaha krizi!
6
Ayçiçeğinde rekor açığı kapatamıyor!
7
Eskişehir'in lezzetleri dünya pazarına açılıyor
8
"Gedelek turşusu"nun ünü Türkiye sınırlarını...
9
Erzincanda kanatlı sektörü hareketleniyor
10
Diyarbakır Karpuz Festivali başladı
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:23
GÜNEŞ
07:53
ÖĞLE
12:55
İKİNDİ
15:25
AKŞAM
17:48
YATSI
19:12