Fındık Tanıtım Grubu (FTG) Başkanı Dursun Oğuz Gürsoy yaptığı açıklamada, Çin Halk Cumhuriyeti'nde 2001 yılından itibaren Türk fındığının bilinirliğinin ve tüketiminin arttırılmasına yönelik tanıtım faaliyetleri yürüttüklerini vurguladı.
Gürsoy, tanıtım faaliyetlerinin olumlu katkıları sonucunda, 2000'li yılların başında söz konusu ülkeye sezonluk bazda miktarda 200 ton, değerde ise 800 bin dolarak olarak gerçekleştirilen fındık ihracatının, 2010-2011 sezonu sonu itibariyle miktarda yüzde 825 artışla bin 850 ton, değerde ise yüzde bin 500 artışla 12 milyon 800 bin dolar olarak gerçekleştiğini ifade etti.
FTG'nin söz konusu faaliyetleri kapsamında, Pekin ile Şanghay gibi büyük şehirler dışında Çin Halk Cumhuriyeti'nin gelişmekte olan diğer bölgelerine de odaklandıklarını, seminer ve fuarlara katıldıklarını dile getiren Gürsoy, Türkiye'den bu ülkeye yapılan fındık ihracatına hedef konulmasının çok zor olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:
''Hedef, fındık fiyatları ile alakalı. Fiyatlar düşük olduğu zaman Çin'e daha fazla fındık gönderebiliyoruz. Çin, yılda 15-20 bin ton arası badem tüketen bir ülke. Buna oranla bizim fındık ihracatımızda mevcut rakamların 2-3 katı olması gerekir. Bizim hedefimiz önümüzdeki 10 yıl içerisinde fındık ihracatını 5 bin tona çıkarmak. Bunun için de sürekli çalışma yapıyoruz.''
Çinlilerin tüketim kalıpları ve alışkanlıklarının değiştiğini belirten Gürsoy, ''Artık, Çin de yeni nesil, batı tarzı ürünler tüketmeye başladı. Avrupa'nın dev çikolata firmaları bu ülkeye yatırım yapıyor. Bir çok farklı çeşit üretiyorlar. Bu da tüketim alışkanlıkların değişmesinde etkili oluyor'' dedi.
''Yeni neslin tüketim alışkanlıkları değişti''
Fındık Tanıtım Grubu olarak en fazla ağırlık verdikleri ülkenin Çin Halk Cumhuriyeti olduğunu ifade eden Gürsoy, şunları kaydetti:
''Yeni neslin tüketim alışkanlıkları bu ülkeye fındık ihracatını arttıracak. Hayali bir düşünce içerisinde değiliz, çünkü Çin'in kalkınması, tüketim davranışları gelişiyor.
Sadece Türkiye bu ülkeye fındık satmıyor. Bizim dışımızda ABD ve Gürcistan gibi ülkeler de fındık satıyor. Onların fındıklarının kalitesi ve fiyatı bizim fındığımızdan daha düşük.
Özellikle kabuklu fındık satıyorlar. Kabuklu fındığın fiyatı düşük olduğu için biraz daha fazla tercih ediliyor.''
Çin Halk Cumhuriyeti'nde görüşmelerini sürdürdüklerini belirten Gürsoy, özellikle sanayicilere gittiklerini, bunun dışında büyük pasta firmaları ile görüşmelerini belirtti.
Son yıllarda fındıkla ilgili Çinlilerin daha fazla bilgi talep ettiğini ifade eden Gürsoy, ''Çin'de artık fındık bilinci oluşmaya başladı. Çinlilerin damak tadı çok farklı.
Tatlıyı fazla tüketmiyorlar. Biz de onların damak tadına uygun ürünler üretmek için çalışıyoruz. Damak tatlarına uygun kek ve pasta çeşitleri üretmek istiyoruz'' diye konuştu.
Rotayı Çin pazarına çevirdiler
Türkiye'den Çin Halk Cumhuriyeti'ne yapılan fındık ihracatında son 10 yılda yüzde 825 artış sağlandığı açıklandı.
YORUM EKLE
1
Sertifikalı tohuma destek artıyor
2
GİAD'lardan gıda teşhirine destek geldi
3
Gıdada destekleme politikası değişti
4
Sütte tağşişi bitirecek teknik
5
Eker'den 'çevreci' süt ambalajı
6
Bu eksiklik ihracatı zorlaştırıyor
7
Ülker'den, 'AVK'ya yalanlama geldi
8
Zenginleştirilmiş un zekayı etkiliyor!
9
Marketlerin gıda güvenliğiyle sınavı
10
Şampiyonlar Çukurova karpuzuyla serinliyor
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:23
GÜNEŞ
07:53
ÖĞLE
12:55
İKİNDİ
15:25
AKŞAM
17:48
YATSI
19:12