Özel etiketli gıdalar yeniliği azaltıyor mu?

Avrupa Komisyonu, özel etiketli gıda ve içecek ürünlerinin tüketici tercihlerini ​​ve sanayinin inovasyonlarını kısıtlayıp kısıtlamadığı konusunda bir çalışma yapmayı planlıyor.

Özel etiketli gıdalar yeniliği azaltıyor mu?
Avrupa Komisyonu, özel etiketli (private label) gıda ve içecek ürünlerinin tüketici tercihlerini ​​ve sanayinin inovasyonlarını kısıtlayıp kısıtlamadığı konusunda bir çalışma yapmayı planlıyor.

Komisyon, gıda sektöründe ürün seçenekleri ve inovasyon hakkında kapsamlı güncel veri eksikliği olduğunu ve özel etiketli ürünlerindeki artışın haksız ticaret uygulamalarına neden olabileceğini düşünen paydaşlardan gelen istek üzerine bu çalışmanın yapılmasının planlandığını açıkladı.

Rekabet Politikasından Sorumlu Komisyon Başkan Yardımcısı Joaquín Almunia yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “Birçok paydaş Avrupa gıda pazarının iyi işlemediğini savunuyor, ama bu iddiaları değerlendirmek için daha kapsamlı verilere ihtiyacımız var. Bu nedenle, detaylı bir çalışma yapmaya karar verdik. Bu çalışmada Avrupalı ​​tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamaları için yeterli ürün seçeneği ve yenilikçi ürün olup olmadığını araştıracağız. Çalışmanın sonuçları sorunların etkin bir biçimde çözümünde bize yardımcı olacaktır. "

Çalışmada tüketici tercihleri ​​açısından bazı alanlarda perakende sektörünün özel etiketli ürünlerinin yoğunlaşmasının ürün seçeneklerini azaltıp azaltmadığını değerlendirmek için mevcut ürün çeşitliliğine ilişkin ölçümlerin yapılması amaçlanıyor. Buna ek olarak, son yıllarda geliştirilen yeni ürünler, yeni bileşenli ve özellikli ürünlere ilişkin ölçümlerle inovasyon performansının incelenmesi planlanıyor.

Konuyla ilgili uzmanlar, çalışmanın yürütülmesine ilişkin başvurularını 14 Şubat 2013’e kadar yapabilecek. Çalışmanın nihai raporunun yılsonu itibariyle tamamlanması hedefleniyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52