İtibar liginde gıda farkı

Türkiye İtibar Endeksi 2013’de en yüksek puanı, gıda sektörü aldı. Türkiye’nin en itibarlı 10 şirketi arasında gıda sektöründen Ülker, Coca Cola ve Eti var.

İtibar liginde gıda farkı
İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde “İnşaat”, “Otomotiv”, “Hazır Giyim”, “Beyaz Eşya”, “Bankacılık”, “Gıda”, “Enerji”, “GSM”, “Elektronik Eşya”, “Sigorta”, “Ulaşım” ve “Eğitim” sektörlerinde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi 2013 Sonuçları, İstanbul Ticaret Üniversitesi Eminönü Kampüsü’nde düzenlenen basın toplantısında açıklandı.

Türkiye’nin en itibarlı ilk 10 firması, Koç Holding, Sabancı Holding, Arçelik, Ülker, Turkcell, Samsung, THY, Coca Cola, Eti ve Beko olarak sıralandı.

Toplantıda konuşan İstanbul Ticaret Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, 2013’ün Türkiye için birçok gelişmenin yaşandığı bir yıl olduğunu belirterek, 2013 yılı ile 2014 yılı arasındaki karşılaştırmanın, şirketlerin bu değişiklikleri itibarları açısından nasıl yönettiklerinin bir ölçütü olarak değerlendirilebileceğini söyledi. 

Ekren, “Sektörel itibar puanlarına bakıldığında Gıda sektörünün 2013 yılında T.İ.E. puanı en yüksek sektör olduğu ortaya çıkmaktadır. En düşük puana sahip sektör ise Eğitim (Üniversiteler) olmuştur. Algı faktörlerini ele aldığımızda  ‘dürüstlük ve şeffaflığın‘, geçen yıl olduğu gibi, kamuoyu nezdinde en önemli kriter olarak ortaya çıkması da, itibara giden yolda, şeffaf davranmanın değerinin altını bir kere daha çiziyor.” dedi.

Türkiye İtibar Endeksi’nin kendi alanında akademik denetime tutulan ilk ve tek araştırma olduğuna dikkati çeken İtibar Atölyesi’nin Başkanı Ertan Acar ise şunları kaydetti: 
“Bu yönü ile Türkiye İtibar Endeksi’nin sonuçlarının şeffaflığı, her türlü müdahale ve yönlendirmeye kapalı bir biçimde gerçekleştirilmesinin teminatı İstanbul Ticaret Üniversitesi ve üniversitenin İstatistik Bölümü’dür. 
Ülkemizin gerek bölgesinde gerekse dünya çapında etkin bir rol üstlenmesi, ekonomik göstergelerin dünyanın pek çok gelişmiş ülkesine bile parmak ısırtmaya başlaması ile birlikte kurumsal itibar yönetimi konusu iletişim dünyamızın en önemli gündem maddelerinden biri haline geldi. Bu yönü ile Türkiye İtibar Endeksi, itibar yönetimi kavramının doğru anlaşılması ve kurumların iş süreçlerine doğru bir biçimde yerleşmesi için önemli bir parametre, kurumların gelecek vizyonunu oluşturmasında bir navigasyon aracı görevi üstleniyor.”

Araştırma sonucunda Türkiye İtibar Endeksi Başarı Belgesi almaya hak kazanan gıda ve içecek sektöründen markalar şu şekilde sıralandı:
Algida, Aroma, Aytaç, Banvit, Coca-Cola, Çaykur, Danone, Dimes, Doğuş Çay, Ekici Peynir, Erikli Su, Eti Şirketler Grubu, Keskinoğlu, Komili Yağ Sanayi, Nestlé, PepsiCo, Pınar Süt, Sek, Sütaş, Tamek, Tat, Ülker, Yörsan.

Güncelleme Tarihi: 14 Mart 2014, 18:43

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52