Kampanya sonuç verdi şekerleme ihracatı arttı

Yeni pazarlamalara açılmak için tanıtım grubu kuran şekerleme üreticilerinin gayretleri meyvelerini veriyor.

Kampanya sonuç verdi şekerleme ihracatı arttı
İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, tanıtım grubunun faaliyetleri sayesinde, Ocak 2012'de 140 milyon dolar olan sektörün ihracatının bu yıl ocak ayında yüzde 10 artışla 155 milyon dolara ulaştığını söyledi. Tanıtım grubu, dünyadaki çalışmalarını daha rahat yürütebilmek için ilk kez Dubai'de ofis açmaya hazırlanıyor. Birlik Başkanı Mete, Dubai'de ticarette sağlanan kolaylıklara dikkat çekerek, “Burayı Ortadoğu ve Afrika ülkeleri için bir üs olarak kullanmayı hedefliyoruz.” dedi.

Tanıtım grubunun bundan sonraki hedefi Brezilya, Amerika, Japonya, Kanada, Kore ve Meksika'nın da aralarında bulunduğu 20 ülke. 2012 yılında 2 milyar 300 milyon dolar ihracat yapan şekerleme üreticileri, bu yıl rakamı 3 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Tanıtım grubu olarak farklı ülkelerde her ay birden fazla etkinlik gerçekleştirdiklerini belirten Zekeriya Mete, “5-8 Mart'ta da Japonya'daki fuarda olacağız. Gulfood fuarının imkânları dar. Bu fuara ancak 18 firma sığdırabildik ama müşterilerimiz artık bizim hangi standartlarda iş yaptığımızı biliyor. Türk işadamının imajı oturmuş durumda. Ortadoğulu, Afrikalı müşteriler bir Türk markasını kapabilmek için yarışıyor.” dedi.

Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu, tanıtım faaliyetleri çerçevesinde, dün Dubai'de açılan, gıda teknolojileri ve paketleme fuarı Gulfood'a katılarak ürünlerini sergiledi. 152 ülkeden 70 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen Gulfood Fuarı, 28 Şubat Perşembe günü sona erecek. Tanıtım grubu olarak potansiyel olabilecek bölgelerde kendilerini göstermeye çalıştıklarını vurgulayan Birlik Başkanı Mete, Dubai'de bir teşhir salonu hazırlayacaklarını ve ticaret müşaviriyle koordineli olarak Türkiye'deki üreticilerle ihracatçıları buluşturacaklarını ifade etti. Şekerleme üreticilerinin yurtdışında karşılaştığı en büyük problem, marka ve patent hakkı. Türk markalarının büyümesinin dünyanın büyük şirketlerini rahatsız ettiğini vurgulayan Birlik Başkanı Zekeriya Mete şu değerlendirmeyi yaptı: “Türk Patent Enstitüsü'nden tescilinizi alıyorsunuz, yurtdışında da tescil alıyorsunuz; sonra yabancı şirket ‘ambalajın rengi benimkine benziyor’ gibi bahanelerle size gelebiliyor.”
zaman.com.tr

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52