Naomi’li reklamda ‘ırkçılık’ iddiası!

Kraft'a bağlı dünyaca ünlü çikolata üreticisi Cadbury, reklam ajansı Fallon’a hazırlattığı reklamını, ünlü top model Naomi Campbell’ın ırkçılık iddialarının ardından yayından kaldırdı.

Naomi’li reklamda ‘ırkçılık’ iddiası!
Dünyaca ünlü şekerleme markası Cadbury, Bliss isimli çikolata markası için hazırlattığı reklamda “Naomi’yi bir kenara bırakın, şehrin yeni bir yıldızı var” sloganını kullandı.

Kampanyaya yakın kaynaklar; Campbell’ın diva tarzı hareketlerinden dolayı böyle bir slogan seçildiğini, ırkçılıkla uzaktan yakından ilgisi olmadığını belirtti.

Ancak Campbell ve eşitlik savunucusu gruplar reklamda Naomi’den sadece ten renginden ötürü çikolatayla karşılaştırılmak amacıyla bahsedildiğine inanıyor ve şirketin özür dilemesini bekliyorlar. Aynı zamanda Campbell, şirkete dava açabileceğini belirtiyor.

Supermodelin annesi Valeri Campbell da bu ırkçı reklam kampanyasından dolayı son derece üzgün olduğunu belirtti. “Bu insanlar siyahları bu şekilde gücendireceklerini ve bizim de sessiz kalacağımızı mı sanıyorlar? 21. Yüzyıldayız, 1950’lerde değil. Cadbury yaptığından utanmalı” dedi.

Tepki çeken reklamın sanat yönetmeni Michela Nicchiott metin yazarı ise Aurora Straton. Yönetmenleri ise Chris Bovill, John Allison. PHD ise kampanyanın arkasındaki medya planlama ve satın almadan sorumluydu.

Siyahi Eşitlik savunucularından Simon Woolley yaptığı açıklamada: “Irkçılık oyun parkındaki beyaz çocuğun siyah bir çocuğa “çikolata suratlı” demesiyle başlar. Bu çok duygusuzca ve bir grup insanın duyguları önemsenmeden hazırlanmış bir reklamdır. Onların beyaz merkezli şakaları siyahiler için komik değil ne yazık ki.” Dedi.

Cadbury’den de açıklama gecikmedi. “Cadbury sorumluluklarını ciddiye alır ve asla bir pazarlama aktivitesi uğruna toplumun herhangi kesiminden grupları gücendirecek bir yola girmez. Kampanyada da asla böyle bir niyetimiz olmadı.”

Medyaloji.net

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52