FoodDrinkEurope’un 2030 hedefleri açıklandı

FoodDrinkEurope gıda ve içecek üretimini daha sürdürülebilir hale getirmek için 2030 yılına kadarki hedeflerini özetleyen bir rapor yayınladı.

FoodDrinkEurope’un 2030 hedefleri açıklandı

FoodDrinkEurope gıda ve içecek üretimini daha sürdürülebilir hale getirmek için 2030 yılına kadarki hedeflerini özetleyen bir rapor yayınladı.

Söz konusu rapor Avrupa Parlamentosu üyeleri, BM temsilcileri ve gıda sektörünün önemli firmalarını bir araya geldiği Brüksel'deki bir toplantıda açıklandı.

FoodDrinkEurope'un 2030'a Doğru Çevresel Sürdürülebilirlik Vizyonu adlı raporu üç temel alanı kapsıyor: “sürdürülebilir tedarik, gıda zincirinde sürdürülebilir kaynak verimliliği, sürdürülebilir tüketim ve üretim.”

Raporda Avrupa gıda ve içecek endüstrisinin AB tarım üretiminin %70'ini gerçekleştirdiğinin altı çizilerek firmaların sürdürülebilir tedariki teşvik etmeye ve gıda güvenliğine katkıda bulunmaya yardımcı olacak örnek uygulamalarına yer veriliyor.

2015 yılına kadar hammadde tedarikinde %100 sürdürülebilir palm yağı sertifikalı kaynakları kullanma taahhüdü veren Ferrero, General Mills, Mars, Nestle ve Unilever firmalarına övgüler yapılıyor.  Ayrıca, Avrupa Sürdürülebilir Gıda Tüketim ve Üretimi (Food SCP) Yuvarlak Masası aracılığıyla geliştirilen uyumlu değerlendirme yöntemlerinin önemi vurgulanıyor.

FoodDrinkEurope sektörü sera gazı emisyonlarını azaltmak için işbirliği yapmaya teşvik ediyor. 1999'dan itibaren Avrupa'da üretim değeri %29 artarken gıda ve içecek üreticilerinin sera gazı emisyonlarının  %18 oranında azaldığı belirtiliyor. Kombine Isı ve Güç (CHP) gibi düşük karbon teknolojileri kullanılması teşvik ediliyor.

FoodDrinkEurope alternatif soğutma sistemlerini de teşvik ediyor. Gıda ve içecek üreticileri tarafından kullanılan hidroflorokarbonlar (HFC) gibi soğutucu gazların atmosfere karıştığında iklim değişikliğine katkıda bulunduğunu vurguluyor. Kuruluş, hâlihazırda uygulanabilir bir alternatif olmadığından, bu konuyla ilgili bir çözüm bulmak için Coca-Cola, Unilever, McDonald’s ve PepsiCo tarafından oluşturulan çok paydaşlı girişimi desteklediğini ifade ediyor.

Raporda endüstrinin su kullanımının Avrupa'daki toplam su kullanımının % 1.8'ini oluşturduğu belirtiliyor. Yaşam Döngüsü Analizi yoluyla su kullanımını ölçecek araçları teşvik etmeyi amaçladıklarını ama bu konuda tüketiciler ile iletişim için ideal bir yöntem olmadığı vurgulanıyor. Raporda ayrıca üreticilerin atıkları enerjiye dönüştürmede kullandıkları yollara ilişkin ayrıntılı örnekler veriliyor.
Gıdahattı

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52