Açlığa karşı 'Dijital Gıda' ortaklığı

MasterCard ve Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı, açlıkla mücadele eden topluluklara yardım için küresel bir işbirliğine imza attı...

Açlığa karşı 'Dijital Gıda' ortaklığı
Gıdavitrini - MasterCard ve Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı (World Food Programme -WFP), açlıkla mücadele eden topluluklara yardım için küresel bir işbirliğine imza attı. “Dijital Gıda” projesi kapsamında, gıda yardımlarının, bu yardıma en çok ihtiyaç duyan topluluklara doğrudan ulaştırılabilmesi için, Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı tarafından belirlenen bölgelere MasterCard’ın elektronik ödeme altyapısı ile dijital destek sağlanacak. Böylelikle, açlıkla mücadele eden topluluklar, yerel işletmelerden elektronik kuponlar ile gıda temin edebilecekler. Gıda yardım kuponları, cep telefonları veya kartlar aracılığıyla, finansal hizmetlere erişimi olmayan kişilere de ulaştırılabilecek.

İşbirliği kapsamında MasterCard, BM Dünya Gıda Programı’nın “Dijital Gıda” projesini destekleyecek geniş kapsamlı bir online bağış mekanizması oluşturulmasına yardımcı olacak, projeye farkındalık ve fon oluşturmak için kendi pazarlama ve marka gücünü de kullanacak.

MasterCard ve Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı, yoksulluk ve açlık ile mücadelede dijital yeniliklerden faydalanacak kapsamlı küresel bir projeye imza attı. “Dijital Gıda” Projesi, MasterCard’ın elektronik ödeme alanındaki uzmanlığını, Dünya Gıda Programı’nın gıda yardımına en çok ihtiyaç duyan topluluklara ulaşım kapasitesi ile bir araya getiriyor.

Dünya Gıda Programı, mevcut yapıda, açlıkla mücadele eden bölgelerde gıda ve diğer yardımları, bölgedeki yerel dükkanlarda geçerli kuponlar dağıtarak gerçekleştiriyor. Bu kuponlar yerel ekonomiye destek sağlarken, ihtiyaç sahibi kişilerin bu yardımlara uygar bir yöntemle ulaşmalarını sağlıyor. “Dijital Gıda” Projesi kapsamında, Dünya Gıda Programı’nın elektronik kupon dağıtma mekanizması geliştirilirken, bu kuponların cep telefonları veya kartlar aracılığıyla finansal hizmetlere erişimi olmayan kişilere ulaştırılması da sağlanıyor.

Geniş kapsamlı bir bağış mekanizması oluşturulacak
MasterCard, “Dijital Gıda” Projesi için online bağış mekanizması oluşturulmasına da yardım edecek. MasterCard’ın gelişmiş teknolojik altyapısı sayesinde dünyanın pek çok bölgesinden çok daha fazla sayıda kişi projeye bağışta bulunabilecek. Online bağış platformu aracılığıyla markalar bağış mekanizmasını kendi ürünleriyle de birleştirebilecek. Örneğin e- ticaret siteleri, müşterilerine online alışveriş yaptıktan sonra Dünya Gıda Programı’na bağış yapmalarını teklif edebilecek. Ayrıca, mobil uygulama ya da oyun geliştiriciler de, kendi uygulamaları ya da oyunları içinden Dünya Gıda Programı’na doğrudan bağış yapabilme seçenekleri sunabilecekler. Bağış mekanizması kapsamında tüm bağışlar izlenerek hem markaya hem de tüketiciye bilgi verilecek. Böylece tüketicilere ve markalara açlığa karşı birlikte mücadele etme ve daha etkili ve ölçülebilir yardımlarda bulunma fırsatı yaratılacak.

Bunların dışında, MasterCard pek çok önemli pazarda, Dünya Gıda Programı’nın “Dijital Gıda” Programına farkındalık yaratmak ve fon oluşturmak için kendi pazarlama ve marka gücünü kullanacak.

Dünya Gıda Programı’nın İletişim, Kamu Düzeni ve Özel Ortaklıklar Direktörü Nancy Roman, yaptığı açıklamada, “MasterCard ile ortaklığımız, özel sektör ortaklıklarının nasıl fark yaratabileceğinin ve açlığa karşı neler yapabileceğinin çok iyi bir örneğidir. MasterCard’ın teknik kapasitesi ve uluslararası erişim gücü sayesinde, dünyanın farklı ülkelerinde açlık çeken ailelerin yerel pazarlardan gıda temin etmesini sağlayan elektronik kupon programını geliştireceğiz. Bu girişim bireyleri ve markaları online bağış mekanizmaları aracılığıyla açlığa çözüm üretecek küresel bir toplulukta birleştirecek” dedi.

MasterCard Uluslararası Pazarlar Başkanı Ann Cairns programla ilgili; “MasterCard’ın nakitsiz dünya vizyonu ve Dünya Gıda Programı’nın açlığın olmadığı dünya vizyonu mükemmel bir ortaklıkta bir araya geldi. Bugün çığır açan bir ortaklığa imza atıyoruz. Bu ortaklık sayesinde “Dijital Gıda” Projesi, yeryüzünde buna en çok ihtiyaç duyan insanlara ulaşabilecek” dedi.

MasterCard bugüne kadar Dünya Gıda Programı için, Polonya ve Hollanda’da iki ayrı fon oluşturma kampanyası yürüttü ve bu kampanyalar sayesinde WFP’nin dünya çapında yürüttüğü faaliyetler için fon toplanmasına destek verdi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52