Ambalajlı su tüketimi artıyor

Kamuoyunda cam ambalajın en sağlıklı ambalaj olduğu ile ilgili farkındalığın artmasıyla birlikte su üreticisi firmalar cam ambalaj kullanımına daha çok yöneldi.

Ambalajlı su tüketimi artıyor
GIDAVİTRİNİ - Dünyanın en önemli cam ambalaj üreticilerinden biri olan Anadolu Cam Sanayii A.Ş. tarafından ambalajlı su sektörüne kazandırılan ve ‘Damacama’ adını alan damacana ailesi büyümeye devam ediyor. Sürekli büyüyen ambalajlı su pazarının ihtiyaçlarına yönelik olarak tasarlanan ve camın sağlıklı formunu evlere taşıyan Damacama, 3, 5 ve 8 litrelik boyutlarının ardından 15 litrelik boyutuyla serinin en son üyesi olarak piyasadaki yerini aldı. 

2010 yılında su sektörüne özel ambalaj yatırımı yapan ve yürüttüğü çalışmalarla cam kullanımının sağlıklı yaşama katkısına dikkat çeken Anadolu Cam, cam ambalajın su sektöründe yaygınlaşması için yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Şirket halen Eskişehir Anadolu Cam fabrikasında özel tasarlanan makinelerle büyük hacimli cam ambalaj üretirken, cam damacana ailesini de her geçen gün büyütüyor. 

Damacama markasıyla büyüyor
Anadolu Cam Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcısı Serdar Özer,  son yıllarda ambalajlı su pazarına sundukları yeni ürünlerle başarılı çalışmalara imza atıklarını belirterek, “Ambalajlı su sektörüne önce 1 litre ve altı cam şişeler, hemen ardından da büyük hacimli cam damacanalar sunmaya başladık. Eskişehir fabrikamızda büyük hacimli cam ambalaj üretmek için yaptığımız yatırımla özel olarak tedarik ettiğimiz en son teknolojiye sahip teçhizatımızla, cam damacana ailemize 15 litre hacmindeki yeni ürünümüzü de ekledik” dedi.

 Sektörün 15 litre damacanayı ilgiyle beklediğini ifade eden Serdar Özer, “3, 5, 8 ve 15 litre damacanadan oluşan ailemize ‘Damacama’ adını verdik. Anadolu Cam, Türkiye’de cam ambalaj üretiminin lider kuruluşu olarak büyük hacimli cam ambalaj pazarında da en büyük tedarikçi olmayı hedefliyor” diye konuştu.

Üreticiler cam ambalaja daha fazla ilgi gösteriyor
Kamuoyunda cam ambalajın en sağlıklı ambalaj olduğu ile ilgili farkındalığın artmasıyla birlikte su üreticisi firmaların cam ambalaj kullanımına daha çok yöneldiğinin de altını çizen Serdar Özer, “Günümüzde kişi başına düşen ambalajlı su tüketimi ülkemizde 140 litreye ulaştı. Ambalajlı su tüketimindeki bu yükseliş ve sağlık konusunda tüketicilerdeki artan bilinçlenme üretici firmaların ambalajda farklılaşma isteklerini de artırıyor. Bu da cam üreticisi olarak bizi ürün ailemizi geliştirmek noktasında cesaretlendiriyor” diye konuştu.

Güncelleme Tarihi: 10 Mart 2014, 23:04

Selami Türkoğlu

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52