Hakkını arayan tazminat kazanıyor

Tüketici gıda güvenliğinde hakkını aramayı öğreniyor. Bir üretici, helvada çıkan makine parçası yüzünden tüketicisine 5 bin lira tazminat ödedi.

Hakkını arayan tazminat kazanıyor
Hazır gıdalarda çöp, sinek, çivi çıkmaya devam ediyor.  Hakkını aramayı öğrenen vatandaşlarsa birçok ilginç şikâyetle tüketici derneklerinin kapısını çalıyor. Yıl içinde bir Tüketici Hakları Masası’na 5 bin 500 şikâyet geliyor. Davalar sonucu, helvada çıkan makine parçası yüzünden tüketicisine 5 bin lira ödeyen firmalar bile var.Adnan Çalışkan İstanbul’da kahvehane işletiyor. Müşterisine götüreceği gazozda sinek olduğunu fark edince şikâyette bulundu. Sorunun çözümü ve zararın karşılanacağını söyleyen firma tarafından oyalandığını söyleyen Çalışkan, bu nedenle şikâyetin zamanaşımına uğradığını belirtiyor. Firmayla görüşerek çözüme ulaşamayan 62 yaşındaki Çalışkan, Tüketici Hakları Masası’na başvurdu. Gazoz için noterden onaylı belge aldıktan sonra firmaya dava açıldı. Çalışkan, gazozun içinden sinek çıkmasının ispatlandığını ve dava sonucunu beklediğini söylüyor. Doğan T. ise başka bir mağdur. Aldığı helvadan makine parçası çıktığını görünce hemen şikâyette bulunan Doğan T.’den haberdar olan firma, vatandaştan özür dileyerek, zarar için 5 bin lira ödedi. Helvadan dolayı zararına karşılık ilgili firmadan 5 bin lira aldı.Bu örnekler, her alanda tüketicilerden yılda 5 bin 500 şikâyet alan Gaziosmanpaşa Belediyesi Tüketici Hakları Masası’ndan. Birbirinden ilginç şikâyetler yüzünden masaya gelen malzemeler belediye çalışanlarını bile şaşırtıyor. Onlar da vatandaşları aldıkları ürünlerle ilgili haklarını aramaları için yol gösteriyor. Vatandaşlardan gelen malzemeler doğrultusunda araştırma yapıldığını söyleyen Tüketici Hakları ve Çevreyi Koruma Derneği Başkanı Osman İlhan, özellikle gıda alanında son yıllarda ilginç şikâyetlerle karşılaştığını dile getiriyor. Gıda alanında her yıl binlerce şikâyet geldiğini söyleyen İlhan, gördüğü bir başka olayı da şöyle anlatıyor: “Ünlü bir markanın ürettiği kolayı getiren vatandaşı görünce şaşırdım. Olayın doğru olup olmadığını tespit etmek amacıyla notere başvurduk. Başvurular sonucunda vatandaşın haklı çıktığını gördük. Benzeri durumlar başka yurttaşların da başına geliyor. Dondurmadan çivi çıktığını bile gördük. Özellikle fırınlarla ilgili çok sayıda şikâyet alıyoruz.” Belediyeye yapılan şikâyetler nedeniyle bu tarz ürünlerden dolayı dolaplarda yer kalmadığını söyleyen Osman İlhan, “Gıda sektöründe firmaların hatası sonucu üründe çıkan maddeler için, birçok vatandaş dava açmaya çekiniyor. Bundan dolayı yapılan yanlışlar göz ardı ediliyor. Vatandaş dile getirmeye korkuyor. Böyle durumlarda şikâyetler firmalara bildirilmeli, firma gerekeni yapmıyorsa tüketici hakem heyetlerine başvurulmalı.” ifadelerini kullanıyor.zaman.com.tr

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52