Bayat ekmeğin iadesi israfı daha da artırır

Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, "Bayat ekmeklerin fırınlara iadesi buralardaki israfı daha da artıracaktır" dedi.

Bayat ekmeğin iadesi israfı daha da artırır
Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, Ekmek Sanayi İşverenler Sendikası'nın 20 Şubat'ta başlatacağı "Bayat Ekmeği Getir, Taze Ekmeği Götür" kampanyasına ilişkin, "Günde 2 milyon ekmek zaten fırınlarda israf ediliyor. Bayat ekmeklerin fırınlara iadesi buralardaki israfı daha da artıracaktır" dedi.

Balcı, Ekmek Sanayi İşverenler Sendikası'nca başlatılması planlanan uygulamanın ekmek israfını önleme kampanyasına zarar vereceğini öne sürdü.

"Bu kampanya, kesinlikle ekmek israfını önleyecek bir çalışma değildir" diyen Balcı, "Günde 2 milyon ekmek zaten fırınlarda israf ediliyor. Bayat ekmeklerin fırınlara iadesi buralardaki israfı daha da artıracaktır. Fırınlardaki israf rakamları artacaktır bu şekilde" ifadelerini kullandı.

Balcı, ekmek israfının büyük bölümünün fırınlarda gerçekleştiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
"Fırınlardaki israfın azaltılmasına çalışılırken, bu kampanya dolayısıyla çalışmalarımız sonuç vermeyecektir. Bayat ekmeklerin geri iadesiyle oluşacak yükün altından esnafımızın kalkması da mümkün değildir. Burada doğru olan, halkımızın tüketeceği kadar ekmek alması ve kalan ekmeği de iyi muhafaza etmesidir."

"Bayat ekmekler, fırına geri getirilince dönüşümü yapılamaz"
Balcı, fırınlara iade edilecek bayat ekmeklerin hiçbir şekilde taze ekmeğe dönüştürülemeyeceğini söyledi.

Ekmeğin bir günde bayatlamayacağını vurgulayan Balcı, "Hiçbir zaman bir günlük ekmek bayat ekmek değildir. Halkımızın tüketeceği kadar ekmek almasıyla israfı azaltmış oluruz. Bu kampanya 1 yıl sürecek ve çok fazla kurum destekliyor. İsraf rakamlarının kampanya sonunda azalacağını umuyorum" şeklinde konuştu.

Balcı, sözlerini şöyle tamamladı:
"Bayat ekmekler, fırına geri getirilince dönüşümü yapılamaz. Zaten bayat ekmeğin tekrar fırına getirilip dönüşümü sağlansa bu israf rakamı ortaya çıkmaz. Bu, mümkün değil. Fırıncı esnafımızın bu uygulamadan haberi yok. Bundan dolayı fırıncı esnafımızla müşterilerimiz karşı karşıya gelmiş durumda.

Bu kampanya israfı azaltmaz, aksine artırır. Fırıncı esnafımız ekonomik açıdan zor duruma düşer. Uygulanabilecek bir kampanya değil bu."

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52