Zeytin ve zeytinyağının tanıtım atağı sürüyor

Anuga Gıda Fuarı’nda Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Avrupa Birliği’nin Türkiye’ye zeytinyağı ihracatında 50 bin ton kota vermesi için kulis yaptı.

Zeytin ve zeytinyağının tanıtım atağı sürüyor
Dünyanın en büyük gıda fuarı olarak kabul edilen Anuga Gıda Fuarı’na katılarak Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını yapan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Avrupa Birliği’nin Türkiye’ye zeytinyağı ihracatında 50 bin ton kota vermesi için kulis yaptı.

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), Almanya’nın Köln şehrinde düzenlenen Anuga Gıda Fuarı’nda Türkiye’nin çeşitli yörelerine ait sofralık zeytinlerini ve Türk zeytinyağını ziyaretçilere tanıtırken, AB ülkeleri yanında; Japonya, Brezilya, Libya, Hindistan, Çin, Tayvan, Suudi Arabistan, Gürcistan, Ukrayna, Kanada’dan gelen ithalatçıların yoğun ilgisi ile karşılaştı. Dünya’nın dört bir tarafından gelen işadamları Türkiye’den sofralık zeytin ve zeytinyağı alma taleplerini iletti.

Avrupa Birliği’nin Türk zeytinyağına uyguladığı ton başına 1300 Avro gümrük vergisi yüzünden Türk zeytinyağının Avrupa’da tüketilmesinin yolunun kapandığını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Özdolgun, zeytin ağacının anayurdunun Anadolu olduğunu, Türk zeytinyağlarının kalite, lezzet ve işleme teknikleri açısından İtalyan, İspanyol ve Yunan yağlarından hiçbir farkı olmadığını, kota sorununun aşılması halinde Türkiye’nin en fazla zeytinyağı tüketicisi konumunda olan AB’ye zeytinyağı ihracatının ciddi ivme kazanacağını söyledi.

Türkiye’nin Avrupa’ya yıllık 100 ton yani 5 konteynerlik sembolik bir gümrüksüz zeytinyağı ihraç kotası olduğuna işaret eden Özdolgun, “Tunus’un 50 bin ton kotası var. AB dışındaki tüm zeytinyağı üretici ülkelerin kotaları var. Türkiye’nin ilk etapta 10 bin ton, sonraki aşamada ise 50 bin ton kota alması lazım. Türkiye’de önümüzdeki 4-5 yıllık süreçte zeytinyağı üretimi katlanarak artacak. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın tahminlerine göre Türkiye önümüzdeki süreçte yıllık 650 bin ton zeytinyağı üreten bir ülke konumuna gelecek. Bu rakam şu andaki rekoltemizin yaklaşık dört katı. Üstelik AB ülkelerinde yeni zeytin ağacı plantasyonu yapılamıyor ama orada da tüketim her yıl artıyor. Yani kendi üye ülkelerinin dışında zeytinyağı arzına ihtiyaçları var. Bu nedenle, kısa sürede AB’den en az bir 50 bin ton kota alacağımızı ümit ediyoruz” dedi.Anıga Gıda Fuarı’na 6 bin firmanın katıldığını, Türkiye’den 200 civarında firmanın fuarda yer aldığını ifade eden Özdolgun, ZZTK standında Türkiye’nin çeşitli yörelerine ait sofralık zeytin ve zeytinyağı tadımı yaptırdıklarını, Türkiye’den gelen zeytin ve zeytinyağının büyük beğeni topladığını kaydetti.

Almanya’da sayıları milyonlarla ifade edilen Türk nüfusu varlığı olduğuna dikkati çeken Özdolgun şöyle konuştu; Türkiye, 2011/12 sezonunda Almanya’ya 30 milyon 661 bin dolarlık sofralık zeytin ihraç etti. 2012/13 sezonunda ise yüzde 4’lük artışla 31 milyon 839 bin dolara ulaştık. Almanya miktar bazında 11 bin 83 ton ile en fazla ihracat yaptığımız dördüncü ülke olmasına rağmen, değer bazında ilk sırada yer alıyor. O nedenle bu pazardaki konumumuzu güçlendirmeyi daha fazla istiyoruz. 2023 yılındaki 1 milyar dolar sofralık zeytin ihraç hedefimizde Almanya büyük pay alan ülkeler arasında yer alacak.”Anuga Gıda Fuarı’nda Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’ni ZZTK Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Özdolgun ve Ege İhracatçı Birlikleri Şefi Ulaş Can Karadeniz temsil ederken, Türkiye’nin Almanya Köln Başkonsolosu Hüseyin Avni Karslıoğlu ZZTK standını ziyaret eden isimler arasında yer aldı.
iha.com.tr

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52