Yalova’dan ‘bal gibi bir kent’ markası

Marmara’nın yükselen değerlerinden Yalova, sahip olduğu potansiyeli marka değerlerleriyle açığa çıkararak kendini daha iyi tanıtma yolunda hızla ilerliyor.

Yalova’dan ‘bal gibi bir kent’ markası
Son zamanlarda yükselen bir değer olarak görülen ve Yalova ekonomisine belli bir katkı sağlayan bal üreticiliğinin ‘Yalova Balı’ olarak markalaştırılması amacıyla ‘Bal Gibi Bir Kent Markası’ projesi başlattıklarını belirten Yalova Kent Konseyi Genel Sekreteri Hasan Soygüzel, projeyi Doğu Marmara Kalkınma Ajansı’nın finanse ettiğini söyledi. Söz konusu projenin kentin tanıtımına önemli bir katkı sağlayacağını ifade eden Soygüzel, projeye Yalova Belediyesi, İl Özel İdaresi, Tarım İl Müdürlüğü, Arıcılar Birliği ve Model Orman Derneği gibi kuruluşların da destek verdiğini kaydetti. Soygüzel, Yalova Balı’nın tanıtılması, marka değerinin güçlendirilmesi ve hediyelik ürün olarak tasarlanması amacıyla yola çıktıklarına değinerek, “İl dışına giden kamu görevlileri, özel sektör temsilcileri veya diğer kişiler tarafından özel ambalajlarda hediyelik eşya olarak götürülmek suretiyle ürünümüz tanıtılabilir. Konuyla ilgili olarak üretici, esnaf ve vatandaşlarımızın teşvik edilmesi bu anlamda önem taşıyor. İlimizin arıcılık sektöründeki potansiyelinin güçlendirilmesi ve üretim kapasitesinin artırılmasına katkıda bulunulması da diğer önemli bir süreç” diye konuştu. Seçici kurul tarafından uygulamaya değer bulunan proje kapsamında, Kalkınma Ajansı tarafından sağlanan 7 bin TL’lik hibe ile Yalova Kestane Balı’nın ‘Kent Hediyesi’ olarak tasarlandığını aktaran Soygüzel, şöyle devam etti: “Projenin önemli bir çarpan etki yaratmasını bekliyoruz. Zira ülkemizdeki hemen hemen bütün şehirlerde o şehre özgü bir gıda maddesi, aynı zamanda hediyelik olarak da kullanılmaktadır. Ancak ilimizde hediyelik şeklinde tasarlanmış bir gıda ürünü bulunmadığından proje çerçevesinde oluşturulan kent hediyesinin diğer yerel kurumlarca da benimseneceğini düşünüyoruz.”



YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52