Ülker 'itibar endeksi'nde kürsüye çıktı

Türkiye İtibar Endeksi sonuçları açıklandı. İlk üç'te Ülker sürprizi yaşanırken, ilk on sıralamasında üç gıda markası yer buldu...

Ülker 'itibar endeksi'nde kürsüye çıktı

İtibar Atölyesi adına İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin akademik denetiminde uluslararası araştırma şirketi XSIGHTS tarafından yapılan Türkiye İtibar Endeksi sonuçları açıklandı.

İşte Türkiye’nin en itibarlı markaları
Alkolsüz içecek, bilişim, otomotiv, tekstil, bankacılık, gıda, ilaç, turizm, beyaz eşya, elektronik eşya, sigorta ve ulaşım sektörleri özelinde gerçekleştirilen araştırmada en itibarlı üç şirket Koç Holding, Sabancı Holding ve Ülker oldu. İtibar Endeksi listesinin ilk on sıralamasında üç gıda firması yer aldı.

Türkiye İtibar Endeksi 2012 sonuçlarına göre, Koç Holding yüzde 20, Sabancı Holding yüzde 18,1 ve Ülker yüzde 6,7 puanla kürsüye çıktı. Bu şirketleri, yüzde 5,9 ile Arçelik, yüzde 4,5 ile Turkcell, yüzde 2,7 ile Coca Cola, yüzde 2,4 ile Ağaoğlu, yüzde 1,7 ile Doğan Holding ve THY, yüzde 1,6 ile Eti ve Vestel ve yüzde 1,5 ile Doğuş Holding izledi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sütlüce Kampüsü’nde sonuçları açıklayan üniversitenin rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, geçen yıldan bu yana genel itibar endeksinin 78,3’ten 77,1’e düştüğünü gözlemlediklerini söyledi. Ekren, bu düşüşün, ‘Türkiye’nin En İtibarlı Şirketi’ genelinde anlamlı bir düşüş olmamakla birlikte, sektörler bazında endeks puanının farklılıklar sergilediğini kaydetti.

XSIGHTS Araştırma Yönetim Kurulu Başkanı Çiğdem Penn de şirketlerin Türkiye İtibar Endeksi raporundan bu yıl da çok faydalanacaklarını kaydetti

İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar da endeksin sonuçlarının şeffaflığı, her türlü müdahale ve yönlendirmeye kapalı bir biçimde gerçekleştirilmesinin teminatının İstanbul Ticaret Üniversitesi ve üniversitenin İstatistik Bölümü olduğunu söyledi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52