Özellikle Türk inciri, kayısı, zeytinyağı ve meyve suyu Çin'deki marketlerin raflarında boy gösteriyor. Çinlilere Türk incirini tanıtmak için yola çıkan ve bunda da oldukça başarılı olan Yamasa şirketinin Genel Müdürü Yavuz Avcı, şimdilerde başta gıda olmak üzere Türk ürünlerini sergileyeceği Çin'in Şanghay şehrinde bir ticaret merkezi açtı. Merkez, sergi, alışveriş ve iş merkezleri bölümlerinin bulunduğu Şanghay Mart'taki yine dün açılışı yapılan Uluslararası Ürünler Ticaret Merkezi bünyesinde bulunuyor. Tarım, gıda, halı, tekstil, deri, hazır giyim ve benzeri Türk ürünleri yaklaşık 400 metrekare alanda sergileniyor.
Açılışa Şanghay Belediyesi Genel Sekreter Yarımcısı Xiao Guiyu, Şanghay Belediyesi Ticaret Komisyonu Yardımcısı Zhang Xinshen ile ŞanghayMart'ın yer aldığı Changning ilçesi Belediye Başkanı Li Yaoxin ile Türkiye'nin Şanghay Başkonsolosu Deniz Eke katıldı. Katılımcılar daha sonra Türk ürünleri sergisini de gezdi.
ÇİNLİLERİN GÖZDESİ KURU İNCİR
Tariş'in, Tayvan, Hong Kong ve Çin bayiliğini de yapan ve 20 yıldır Çin'de bulunan Avcı, incir, kayısı ve meyve suyunu, televizyon kanalları ve internet yoluyla pazarlıyor. Türk kuru inciri Çin televizyon ekranlarında geniş şekilde tanıtılıyor. Reklamlarda Türk incirinin tadı, kalitesi ve insan sağlığına olumlu etkisi ve nerelerde kullanılabileceğinden uygulamalı bahsediliyor. Tanıtımlarla birlikte satışlarda büyük artış yaşanıyor.
Cihan Haber Ajansı'na konuşan Avcı, Çinilerin daha önce inciri kesik ve ızgaralanmış olarak tükettiklerini, Türk incirini bütün olarak ve yaş haliyle ilk defa görünce şaşırdıklarını belirtti. Çinlilerin, ''Bu kadar tatlı olur mu? Kesin şeker katılmış. Sanki taze gibi.'' ifadeleriyle Türk incirine karşı hayranlıklarını dile getirdiklerini anlatan Avcı, aynı şekilde kuru kayısı ve meyve sularının da kalite ve tat olarak Çinlilerinden büyük beğeni aldığını ifade etti.
2005-2010 yılları arasında mağazalarda stant açarak incirin tanıtımını yaptıklarını, kendilerine geri dönüşün ise 2010 sonunda olduğunun altını çizen Türk girişimci, Çinlilere yeni bir ürünün tanıtım sürecinin reklam ve pazarlama bütçesiyle doğru orantılı olduğunu söyledi. Çinlilerin doğal ve kaliteli ürünlere aç olduğunun altını çizen Avcı, Türk incirini tanıtmak için Çin'deki 20'ye yakın pazarlama amaçlı televizyon kanalıyla anlaşıp, kuru incirin tanıtımı ve nasıl tüketilmesi gerektiği konusunda Türkiye'de dahi çekilmeyen filmleri çektiklerini ve bunların söz konusu televizyonlarda gösterildiğini anlattı.
''Çinliler dışarıya açık ancak Avrupa ABD ve Japon ürünü daha çabuk yer ediniyor. Türk ürünlerinin Çin'de bilinirliği ise daha önce kayda değer girişimlerde bulunulmadığı için sıfıra yakın'' diyen Avcı, Türk malların Çin pazarında yer alması için üreticilerin ve Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) bu konuda desteğinin şart olduğunu vurguladı. Türk girişimci, açılışını yaptıkları merkezin, Türk ürünlerinin Çin pazarına açılamasında köprü vazifesi görmesini amaçladığını ifade etti. Avcı, herkesin olduğu Çin pazarında Türkiye'nin de olması ve herkesin elini taşın altına koyması gerektiğini dile getirdi. Avcı, ''Bu bizim mütevazı merkezimizle değil, sizlerin de desteğiyle bunları büyütebiliriz. Dünyanın ticaretinin kalbinin attığı ve yeni New York denilen bu yerde en azından 5 yıl önce açılan Almanya Ticaret Merkezi gibi bizim de burada olmamız gerektiğini üzerine basarak söylüyorum.'' diye konuştu.
ÇİN'E HEDEF BİN TON KURU İNCİR
Şanghay'da artık 7'den 70'e Türk inciri tanınıyor. Türk ürünlerinin sergilendiği merkezi gezen ve Türk incirini tadan Zhu Weigen, Türk incirinin tadının ve kalitesinin Çin'deki yerel ve ithal diğer incirlerden çok farklı olduğunu ve tadının çok lezzetli olduğunu ifade etti. Merkezi gezen Çinliler, çocuğu, eşi ve arkadaşları için Türk kuru inciri ve kayısıdan hediyelik olarak bolca aldı.
TİM verilerine göre, geçen yıl Çin'e 187 ton kuru incir ihraç edildi ve bu yıl sezon bitmeden bu rakam 800 tona ulaştı. Yılsonu hedefi ise bin ton. Çin'e yapılan zeytinyağı ihracatı da yine geçen sezona göre yüzde 105 artarak, 464 tona çıktı. Kayısı ihracatı da yüzde 37 artışla 195 tona ulaştı. Çin'e geçen yıl 11,2 milyon dolarlık bin 970 ton Türk fındığı ihraç edildi. Türk fındığı Çin'de genelde sanayide kullanılıyor.
Zaman
Türk inciri Çinlilerin yeni gözdesi
Çin'deki Tük girişimcilerin gayretleriyle, Türk gıda ürünleri Çin'de artık daha çok bilinmeye ve sevilmeye başlandı.
YORUM EKLE
1
Elma üreticisine don darbesi
2
2 bin 500 yıllık çikolata kalıntısı bulundu
3
En uzun Ramazan pidesi
4
Esnaf tarifeyi keyfî değiştiremeyecek
5
Bonservis’te yeni ortaklığa hazırlık var...
6
Objektiflerden 'Tarım ve İnsan' yansıması
7
Türk üzümü "kimlik kazandı"
8
Kayısı ihracatında 2023 hedefi 1 milyar dolar
9
GDO’lu soyaya vize mısıra yasaklama!
10
Foça domatesi Avrupa mutfağında
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:22
GÜNEŞ
07:52
ÖĞLE
12:55
İKİNDİ
15:25
AKŞAM
17:48
YATSI
19:12