Paketli kuruyemiş tüketimi iki kat arttı

Üç yıl öncesine kadar tüm kuruyemiş pazarının %15’i paketli ürünlerden oluşurken, bu rakam 2013 itibarıyla %35’e çıktı.

Paketli kuruyemiş tüketimi iki kat arttı

Kuruyemişte tüketim alışkanlıkları değişiyor. Gıdalarda kalite, güven ve sağlık unsurlarını giderek daha fazla gözeten Türk tüketicisi, kuruyemiş sektöründe de açık kuruyemiş yerine, giderek daha çok paketli kuruyemişe yöneliyor. Türkiye kuruyemiş sektörünün önemli oyuncularından biri olan Papağan Kuruyemiş’in sektör verilerine göre Türkiye’de tüm kuruyemiş sektörü içinde paketli ürün kullanım oranı son üç yılda %15 seviyesinden %35’e çıktı. Yani kuruyemiş satın alan her üç kişiden biri paketli ve markalı bir ürünü tercih ediyor.

Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi’ye göre, tüketici artık hijyeninden emin olduğu, güvenilir, adı-adresi-üreticisi ve markası belli ürünleri tercih ediyor. “Ülkemizde artık güçlü bir tüketici refleksi gelişti” diyen Emekçi, “Tüketici, dokunulmamış ve en profesyonel şekilde hazırlanmış ürün talep etmenin yanı sıra ürünle ilgili sorunu ya da önerisi olduğunda markaya ulaşmak istiyor” açıklamasını yaptı.

Esas tazelik pakette

Mahsulün doğadan toplandığı haliyle ya da işlendikten sonra tazeliğini koruması, ancak hava, ışık, ısı, kir gibi unsurlardan uzak tutulmasıyla mümkün. Uygun koşullarda muhafaza edilen kuruyemiş, markalı kuruluşlar tarafından el değmeden, hijyenik ve uluslararası üretim standartları doğrultusunda gelişmiş teknoloji kullanımıyla paketleniyor. Böylece en taze haliyle muhafaza edilirken, kir ya da ısı gibi olumsuz koşullara maruz kalmadığı için de zararlı aflatoksin üremesi engelleniyor. Dolayısıyla kuruyemiş, paketlenmiş haliyle daha taze, daha sağlıklı ve daha güvenilir olarak tüketime sunuluyor.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52