Kanatlı Ürünleri Sektörü, 2014 yılının ilk çeyreğinde dünyadaki global fiyat düşüşlerine rağmen 2013 yılındaki 1,56 USD/Ton ortalama birim satış fiyatını 1,59 USD’ye yükselterek %2 oranında katma değer artışı sağladı. Böylece Kanatlı Etleri’nin 2013 ilk üç ayında 145,8 Milyon USD olarak gerçekleşen ihracatı 2014 yılının ilk üç ayında %6,3 artarak 155,1 Milyon USD’ye, Yumurta Ürünlerinin 2013 yılında 92,7 Milyon USD olarak gerçekleşen ihracatı da 2014 yılının ilk üç ayında %27 artarak 118,3 Milyon USD’ye yükseldi.
2023 ihracat hedefimize 10 yıl önce ulaştık, yeni hedefimiz 5 milyar dolar
Konuyla ilgili açıklama yapan Kanatlı Ürünleri Tanıtım Grubu (KTG) Başkanı Şahin Aydemir, sektör olarak 2008 yılında 2023 hedefleri kapsamında 1 milyar dolarlık ihracat hedefi belirlediklerini ve 2013 yılında 1 milyar 32 milyon 993 bin 935 USD’lik ihracat gerçekleştirdiklerini hatırlatarak “Yaklaşık 10 sene önce bu hedefimizi yakaladık ve 2023 ihracat hedefimizi 5 milyar dolar olarak revize ettik. 2014 yılının ilk çeyreğinde yakaladığımız yüzde 15’lik artış, bu hedefi de yakalayacağımızı göstermesi açısından bizi motive ediyor.” dedi.
Şahin Aydemir: “Hedefimiz Avrupa Birliği ülkelerinden Uzak Doğu’ya uzanan coğrafyada Türk kanatlısını sofralara ulaştırmak”
Türkiye’nin 55 ülkeye ihracat yapan bir dünya gücü haline geldiğini belirten Aydemir, “Dünyada 39 milyar dolarlık bir pazara sahip kanatlı sektörünün, 1 milyar dolarlık kısmı Türk ihracatçıları tarafından karşılanıyor.
Türk Kanatlı Sektörü bugün 1 milyon 920 bin tonluk kanatlı eti üretimi ile dünyada yedinci, 16.7 milyon ton yumurta üretimiyle de on birinci sırada. Piliç ve hindi eti üretimimizin %18’ini, yumurta üretimimizin ise %28’lik kısmını ihraç ediyoruz. 2013 yılsonunda ihracat sıralamasında dünyada piliç etinde onuncu, yumurta ihracatında ise ikinci sırada bulunuyoruz. KTG olarak Türk Kanatlı Ürünleri”nin yurt dışında imajının güçlendirilmesi, kalitesinin, hijyeninin ve güvenirliğinin duyurulması, tanıtılması konusunda yoğun çalışmalar yürütüyoruz. Üretim kalitemiz ve azimli tanıtım çalışmalarımızla daha önce ulaşılması çok güç gibi görünen ülkeler pazar yelpazemize dahil oldu. 2013 yılında Kanatlı Etlerinde 7, yumurtada ise 8 yeni ülke pazarına açıldık. Hedefimiz Avrupa’dan Uzak Doğu’ya uzanan bir coğrafyada Türk kanatlısını tanıtmak ve sofralara ulaştırmak ve yine katma değeri yüksek ürün ithalatı yapan Japonya pazarına yeniden girmek. Uzun süredir gerçekleştirdiğimiz görüşmeler ve çalışmalar neticesinde 9 yıldır kapalı olan Japonya pazarını yeniden açma çalışmalarımız da artık sonuç veriyor. 2014 Şubat ayı içerisinde ağırladığımız Japon alım heyetinin ardından Nisan ayında da Japon denetimcilerini, firma sahiplerini ve Japon Bakanlık yetkililerini Türkiye’de ağırladık. Dünyada kalitedeki titizliğiyle ve teknik inceleme zorlukları bilinen bu pazara da ulaşmak bizim için çok önemli bir kazanım olacak. Gıda ihracatında dünyanın en zor pazarı olan Japonya’ya ihracatımızın Mayıs ayı içerisinde başlamasını planlıyoruz.” dedi.
Güncelleme Tarihi: 17 Nisan 2014, 19:38