Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) tarafından Antalya'da gıda sektöründe faaliyet gösteren firmaların yurtdışı pazarlara açılmalarını sağlamak amacıyla "Gıda Kümesi Projesi" hazırlandı.
"ATSO Gıda Kümesi: Antalya Gıda Sektörünün Yurt Dışında Rekabet Potansiyelinin Arttırılması Projesi" tanıtım toplantısında konuşan ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Osman Budak, Türkiye'de KOBİ'lerin tek başına yabancı pazarlara girmelerinin çok zor olduğunu, bu nedenle oda olarak firmalara uluslararası pazarlara küme yapısı ile açılım yapmaları için destek olduklarını bildirdi.
Proje ile Antalya'da et ve süt ürünleri, unlu mamuller, şekerleme ürünleri, baharat ve kuruyemiş, kuru bakliyat, meyve suyu, konserve ürünleri, soğutma ve raf sistemleri sektörlerinde faaliyet gösteren gıda firmalarının yurt dışı pazarlara açılmalarını, bu pazarlarda rekabet güçlerini artırmaları ve ihracat odaklı büyümelerini sağlamayı amaçladıklarını anlatan Budak, 3 yıl devam edecek proje giderlerinin yüzde 75'inin Ekonomi Bakanlığı tarafından karşılanacağını bildirdi.
Proje kapsamında 2 milyon 900 bin dolara kadar destek alınabileceğini kaydeden Budak, yapılacak ihtiyaç analizi çalışmasından sonra firmalara katma değer yaratacak, rekabet güçlerini artıracak eğitim ve danışmanlık hizmetleri verileceğini, yurt dışında ortak pazar araştırmaları ve pazar ziyaretleri gerçekleştirileceğini ifade etti. Kümelenme çalışmasının ilkinin yapı sektöründe yapıldığını bildiren Budak, şöyle konuştu:
"Proje son derece verimli oldu. Birlikte çalıştığımız Antalya firmalarını proje kapsamında Cezayir, Fas ve Umman'da muhatapları ile bir araya getirdik ve önemli ticari bağlantılar kurmalarını sağladık. Firmalarımız hacimli siparişler almaya, bağlantı kurdukları firmalara ihracat yapmaya, konteynerlerini göndermeye başladı. Artık başta sanayi sektörümüz olmak üzere bütün üretici KOBİ'ler, küresel düşünmek ve hareket etmek zorundadır. Yalnızca iç pazara veya tek pazara bağımlı kalmak risklidir. Diğer taraftan Türkiye ekonomisinin geleceği için potansiyeli olan herkesin ihracatı zorlaması ve ekonomiye döviz kazandırmayı düşünmesi gerekir. Bu tür projelerle hem Antalya firmalarının doğrudan ihracatını hem de üretim potansiyellerini geliştirmeyi hedefliyoruz."
Güncelleme Tarihi: 17 Mart 2014, 17:50