En fazla hangi ürüne harcıyoruz?

Yılın ilk çeyreğinde en çok harcama 68,1 milyar lira ile gıda, içki ve tütün alışverişinde yapıldı.

En fazla hangi ürüne harcıyoruz?
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, yılın ilk çeyreğinde cari fiyatlarla yerleşik ve yerleşik olmayan hanehalklarının yurtiçi tüketimi 270 milyar 447 milyon lira oldu.

Yerleşik ve yerleşik olmayan hanehalklarının cari fiyatlarla yurtiçi tüketiminin dağılımına bakıldığında, en çok harcamanın 68,1 milyar liralık gıda, içki ve tütün alışverişinde yapıldığı görüldü.

Gıda, içki ve tütün harcamalarını, sırasıyla 52,1 milyar liralık konut, su, elektrik, gaz ve diğer yakıt harcamaları, 47,3 milyar liralık ulaştırma ve haberleşme harcamaları, 25,6 milyar liralık çeşitli mal ve hizmet harcamaları ve 24,3 milyar liralık mobilya, ev aletleri ve ev bakım hizmetleri harcamaları takip etti.

Öte yandan, söz konusu dönemde 14,5 milyar liralık lokanta ve otel harcaması yapılırken, giyim ve ayakkabıya 14,4 milyar lira, eğlence ve kültüre 10,1 milyar lira, sağlığa 9,1 milyar lira ve eğitime de 4,8 milyar lira harcandı.

Bu dönemde en çok artan harcama kalemlerinden birisi de otel ve lokantalar oldu. Vatandaş, 2012'nin ilk çeyreğinde 11,6 milyar liralık lokanta ve otel harcaması yaparken, söz konusu tutar bu yılın aynı döneminde yüzde 23,7 artarak, 14,5 milyar liraya yükseldi.

Aynı dönemde ulaştırma ve haberleşme harcamalarında da yüksek artış yaşandığı görüldü. Yüzde 15,6 artış kaydeden ulaştırma ve haberleşme harcamaları, 40,8 milyar liradan 47,3 milyar liraya ulaştı.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52