Tukaş sürpriz ürünü ile Sial 2012’de

Dünya gıda sektörünün önemli buluşma noktalarından biri olan “SIAL Global Food Marketplace 2012” fuarına katılan Tukaş'ın ürünleri hayli ilgi gördü.

Tukaş sürpriz ürünü ile Sial 2012’de

Türkiye’de gıda sektörünün önde gelen firmalarından biri olan Tukaş, 21-25 Ekim 2012 tarihlerinde Fransa’nın Paris kentinde düzenlenen “SIAL Global Food Marketplace 2012” fuarına katılıyor.

Tukaş, “SIAL İnovasyon” ve “SIAL d’Or”da iki ürünüyle yer alıyor
Bu yıl ilk kez düzenlenen, gıda sektöründe inovasyon stratejileri ile ürün&pazar trendlerinin sunulacağı “SIAL İnovasyon” ve “Sial d’OR” organizasyonlarında Tukaş’ın Türk gıda sektörünü temsil ettiğini belirten Tukaş Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Karadağ, “Türkiye’de ilk kez Tukaş’ın ürettiği yepyeni bir sos olan ‘Tukaş Közlenmiş Patlıcanlı Sos’, ‘Sial İnovasyon’ kapsamında oluşturulan ‘Yeni Ürünler, Yeni Keşifler’ sergisi için seçilen ürünlerden biri oldu. Yepyeni ve inovatif olan bu ürünümüzü dış pazarda ilk kez Sial fuarında sergiliyoruz. Türk mutfağının geleneksel lezzetlerini inovatif yaklaşımlarla tüketicilerimize sunmaya devam edeceğiz. Bunun yanı sıra fuarın gelenekselleşen Sial d’OR Yarışması’na ‘Tukaş Kahvaltılık Sos’ ürünümüz ile katıldık. Yarışmaya katılan ürünlerin sergilendiği özel platformda yer alan ‘Tukaş Kahvaltılık Sos’, Türk gıda sektörünü temsil eden 9 üründen biri olmuştur.” dedi.

Salçadaki kotaya karşın, AB ülkeleri sektör için önemini koruyor
Gıda sektörünün en önemli alt sektörünü oluşturan sebze&meyve ürünlerinin üretim ve ihracattaki payının artmakta olduğunu belirten Tukaş Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Karadağ, “Türkiye’den bu kategoride en fazla ihracatın yapıldığı ilk üç ülke arasında yer alan Almanya ve İngiltere başta olmak üzere Avrupa Birliği ülkeleri, bölgeyi etkileyen küresel krize karşın ülkemiz için halen önemini korumaktadır. Bu sektörde faaliyet gösteren Tukaş’ın ana kategorisi salça ve işlenmiş domates ürünlerine uygulanan kota ve ülkemizden yapılan ihracatta alınan %14,4’lük gümrük vergisi nedeniyle AB pazarında Türk salça üreticileri için rekabet zorluğu yaşanmaktadır. Bu nedenle sektörümüzde son yıllarda Ortadoğu ve Afrika pazarının ağırlığı artıyor olsa da çok sayıda Türk’ün yaşadığı AB ülkeleri salça ve konserve üreticileri için önemini korumaktadır.” dedi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52