Dünya standartlarından ödün vermeyen, doğru fuarda yeni pazarlarla buluşmak isteyen firmalar bu dev platformda yerini almaya devam ediyor. Bu yıl 2 yeni salonun da ilave edilmesiyle katılımcı firmalar direkt hedef kitlesiyle daha rahat buluşma imkanı yakalayacak. Geçtiğimiz sene 40 bini aşkın ziyaretçiyi ağırlayan fuar, katılımcılarını 82 ülkeden 5000’e yakın yabancı ziyaretçiyle buluşturdu. İstanbul dahil 78 ilden gelen profesyonelle iç pazarın da canlandığı fuarda, firmalar yeni iş bağlantıları yapmak imkanına sahip oldu.
Avrasya Ambalaj İstanbul 2012 Fuarı, Avrupa’da konusunda ilk beş fuar içinde kendini kabul ettirerek, UFİ - Küresel Fuar Endüstrisi Birliği ve COPE - Dünya Ambalaj Fuarları Organizatörleri Birliği’nin üyesi olmuştur. Bunun yanında, tüm Avrasya coğrafyasının en büyük, en kapsamlı ve etkili fuarı olmasının yanı sıra, Avrupa’da her yıl yapılan ambalaj fuarları sıralamasında da ilk sırada yer alıyor.
Etkin pazarlama araçlarından biri olan ambalaj ürünleri, tüketicilerin satın alma kararlarında belirleyici rol oynama özelliğiyle Türk ekonomisine yön veren en önemli sektörlerden biri olarak dikkat çekiyor. Yeni pazar arayışları içinde var olma mücadelesinin kritikleştiği süreçte, yurt içinde ve yurt dışında sektörün gelişimine ve sahip olduğu dinamizme cevap veren, yeni ve nitelikli müşteriler bulmasına olanak sağlayan Avrasya Ambalaj İstanbul 2012, siparişlerin verilmesi için beklenen bir fuar haline geldi.
“Bu yıl da kendimizi aşmaya söz verdik”
Tüyap İcra Kurulu Başkanı Serdar Yalçın, “Dünya fuar endüstrisi batıdan doğuya doğru kaydı. Böylece yeni pazarlar ve yeni fırsatlar doğdu. Sürekli bir büyüme gösteren Avrasya coğrafyasıyla yıllardır geleneklerine bağlı Avrupa arasında stratejik bir bölge arasında kalan Türkiye, doğu ve batı arasında köprü olması dolayısıyla çok avantajlı bir bölgede kalıyor. Bu da Türkiye’nin yükselen bir değer olmasını sağlıyor. Tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde TÜYAP olarak izlediğimiz stratejide bu gerçeği her zaman göz önünde bulunduruyor ve bu durumu müşterilerimiz için fırsata dönüştürmeye devam ediyoruz. Bunu da yabancı ziyaretçi artışımızla onaylıyoruz. Bu yıl salonlarımızı ilk kez, bizimkine benzer uluslararası fuarlardaki sergileme usüllerine uygun şekilde ürün gruplarına göre düzenledik. Bu yıl, 2 yeni salonun da ilave edilmesiyle fuarın 12 salona ulaşan yapısı içinde katılımcı firmalar hedef kitlesiyle daha rahat ve hızlı buluşma imkanı yakalayacak. Ülkemizde endüstriyel alandaki en büyük ve en etkili fuarlarını gerçekleştiren fuar organizatörü olarak algılanmaktan gurur duyduğumuz kuruluşumuzun 30 yılı aşkın fuarcılık vizyonu ve 17 yıldır değerli katılımcılarımızın desteği ile organize ettiği Ambalaj Fuarı, gelinen süreçte sektörün gücü olmuş ve ilk yapıldığı günden bu yana 25 kat büyüme başarısı göstermiştir. Bu da ciddi bir başarıdır. Bundan dolayı da sektörü doğru fuarda yer almaya çağırıyoruz” şeklinde konuştu.
Avrupa'da her yıl düzenlenen fuarlar arasında ilk sırada yer alan, Türk ambalaj endüstrisinin, üretim gücünün ve teknolojik gelişiminin yanı sıra tasarım becerilerinin de sergilendiği Avrasya Ambalaj İstanbul Fuarı hareketlenen ve önlenemez bir büyüme gösteren Avrasya coğrafyasıyla, Avrupa arasında çok stratejik bir bölge arasında kalan Türkiye'nin bölgesel avantajının ve gelişiminin en iyi şekilde sergilendiği fuar olarak 50 bine yakın profesyonel ziyaretçisiyle bunu bir kez daha kanıtlamıştı.

Tüyap Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş. tarafından düzenlenen Avrasya Ambalaj İstanbul 2012, 20 – 23 Eylül 2012 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece’de gerçekleştirilecek.
Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, TÜYAP, Fuar, Ambalaj, ASD, Serdar Yalçın, ESD