CP Türkiye’den mutfağa büyük destek

Piliç üretiminin yüzde 20’sini Bolu’da gerçekleştiren CP Türkiye, sponsor olduğu Uluslararası Bolu Beyaz Et Festivali’ni bu yıl da tadım aktiviteleri ile destekledi.

CP Türkiye’den mutfağa büyük destek
Piliç üretiminin yüzde 20’sini Bolu tesislerinde gerçekleştiren CP Türkiye, sponsor olduğu Uluslar arası Bolu Beyaz Et Festivali’ni bu yıl da tadım aktiviteleriyle destekledi. 17-18 Eylül tarihleri arasında bu yıl beşincisi düzenlenen Uluslararası Bolu Beyaz Et Festivali, tadım aktivitelerinin yanı sıra paneller ve düzenlenen bir dizi yarışma ile renklendi.

Festival katılımcıları, CP Türkiye’nin Tom&Jerry’li ürünleri ve ileri işlenmiş piliç eti ürünlerinin yanı sıra yumurta, piliç, karides ve karidesli hazır yemek ürünlerinin tadımını, festival alanındaki standında yaptılar Tarımsal sanayide, yıllık 21,5 milyon ton yem üretimiyle dünyanın en büyük yem üreticisi olan CP Group, aynı zamanda dünyanın en büyük karides üreticisi ve dünyanın önde gelen piliç üreticisi konumunda bulunuyor.

Türkiye piliç etinin üçte birini Bolu üretiyor

Bolu’nun Türkiye’nin piliç üretiminde yüzde 35 pay ile önemli merkezlerinden birisi konumunda olduğunu belirten CP Türkiye Başkan Yardımcısı Nezih Gençer, “Biz de CP Piliç olarak Türkiye deki toplam 125.000 ton olan üretimimizin yüzde 20’sini Bolu’da gerçekleştiriyoruz. Bu nedenle, başarılı olması için Festival’e, maddi ve manevi her türlü desteği sunmaktan son derece mutluluk duyuyoruz” dedi.

Türkiye protein açığına ekonomik çözümün adresi

Uluslar arası Bolu Beyaz Et Festivali dolayısıyla, Türkiye’nin beyaz et sektörünü değerlendiren ülkemizin önde gelen beyaz et üreticilerinden CP Türkiye’nin Başkan Yardımcısı Nezih Gençer, “Üretim ve kalitede dünya standartlarını yakalayan Türkiye beyaz et sektörü, son 20 yılda gösterdiği istikrarlı büyümeyle bir yandan ülkemizdeki protein açığını en ekonomik şekilde kapatmaya çalışırken öte yandan ciddi oranda istihdam yaratan özelliğiyle öne çıkmaktadır” dedi.

Yüzde 20 büyüyen beyaz et sektörünün ihracat hamlesi

2010’da 1.517.000 ton piliç eti üretimiyle Türkiye beyaz et sektörünün, 2009 yılına göre yüzde 20 oranında büyüdüğüne işaret eden CP Türkiye Başkan Yardımcısı Gençer, sektörün ihracattaki hamlesini ise şu rakamlarla açıkladı:  “2004 yılında 29.000 ton olan beyaz et ihracat eden ve karşılığında 207 milyon dolar tutarında döviz girdisi sağlayan Türkiye, 2011 yılına geldiğimizde ihracatını 5 kat artırmış ve yılın ilk 8 ayında 2004 yılı ihracat rakamını aşmıştır. Bu yıl sonu itibariyle ülkemiz beyaz et sektörü ihracatının 350 milyon dolara ulaşacağını bekliyoruz.”

CP Türkiye’nin ihracatını yüzde 55 artırdı

Beyaz et sektörünün gelişmesinde ihracatın önemli bir yeri olduğunu söyleyen Nezih Gençer, CP Türkiye’nin ihracata katkısını ise şöyle anlattı: “Geçtiğimiz yıl faaliyete başlayan Osmaneli İleri İşlenmiş Ürünler fabrikamızda, bu yılın ilk 8 ayında 3.922 ton olarak gerçekleşen üretimimizin yüzde 33’ünü oluşturan 1.289 tonunu ihraç ettik. Bunun yanı sıra, piliç eti, tavuk ayağı, yumurta ve yemdeki ihracatımız da devam etmektedir. 2011 Ağustos sonu itibariyle CP Türkiye olarak 13.5 milyon dolara ulaşan toplam ihracatımızın ise geçen yıla göre yüzde 55 oranında artarak 20 milyon dolara ulaşacağını öngörüyoruz.”

Maliyet artışına destek arayışı

Bütün bu gelişmelere karşın, beyaz et sektöründe maliyet baskısı altında olduğunu belirten Nezih Gençer, “Öyle ki, son 12 ayda piliç eti maliyetleri yüzde 15 oranında artmasına rağmen, sektör bu artışı fiyatlarına yansıtmamıştır. Sektörün sağlıklı büyümesinin devamı için ülkemizde özellikle ucuz yem hammaddesi kaynaklarının temin edilmesine ve bunun için de mevcut kaynakları destekleyen politikaların geliştirilmesine ihtiyaç bulunmaktadır.”

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52