Başarır’dan ‘başarı’nın sırları!

McDonald’s Genel Müdürü Dilek Başarır; dünyanın en değerli 6’ıncı markasının müşteri memnuniyetini sağlama sırlarını aktardı.

Başarır’dan ‘başarı’nın sırları!
Gıdavitrini - 15. Araştırma Zirvesi’nde McDonald’s Genel Müdürü Dilek Başarır, ‘Müşteri memnuniyeti izleme ve sağlama teknikleri’ konulu bir sunum gerçekleştirdi. Başarır, 56 yıllık McDonald’s başarısının arkasında ‘her gün 119 ülkede, 33 binden fazla McDonald’s restoranını ziyaret eden 68 milyon kişinin ihtiyaçlarına onlar daha talep etmeden cevap verebilmenin’ yattığını söyledi Mcdonalds Genel Müdürü Dilek Başarır, 15. Araştırma Zirvesi’nde yaptığı sunumda, müşteri memnuniyetini sağlamak için tüketicinin ihtiyaçlarına göre ürün tasarlamak, uygun fiyattan sunmak, tanıtmak ve pazara penetre etmenin gerekliliğine değindi. Başarır, servis sektöründe bunlara ilaveten sorsanız dahi dile getirilmeyen koşulları bulup ölçmenin birincil önem taşıdığını belirtti.

Başarır; “Müşterilerimizin bizden beklentisini karşılamak için iç ve dış müşterin ihtiyaçlarını her alanda ölçüyoruz. 56 yıllık McDonald’s başarısının sırrı da Dünyada her gün 119 ülkede, 33 binden fazla McDonald’s restoranını ziyaret eden 68 milyon kişinin ihtiyaçlarına onlar daha talep etmeden cevap verebilmek” şeklinde konuştu. Konuşmasında McDonald’s CEO’su Jim Skinner’ın “Bundan 50 yıl sonra McDonald’s’ın ne satacağını bilmiyorum, ama ne satarsak satalım en iyisi olacağına eminim” sözlerine de yer verdi.

Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin, ‘En iyi Uygulamalara Karşı Geleceğin Uygulamaları’ konusunun ele alındığı 15. Araştırma Zirvesi McDonald’s dışında 20 konuşmacıya ev sahipliği yaptı. Zirvede, geleceğin uygulamaları çerçevesinde stratejiler ve başarı sırları paylaşılırken, McDonald’s Genel Müdürü Dilek Başarır ‘Müşteri memnuniyeti izleme ve sağlama teknikleri’ konulu bir sunum gerçekleştirdi.

McDonald’s’ta çalışanlar, tedarikçiler ve işletmeciler çok önemli…

İç müşteri memnuniyetinden bahseden Başarır, “McDonald’s sistemi ‘sac ayak’ üzerine kurulmuştur. Sac ayağını oluşturan üç temel unsur çalışanlar, tedarikçiler ve işletmecilerdir. Eğer bu unsurlardan herhangi biri ile sorunlar yaşıyorsanız mutlaka sizin işiniz de bundan olumsuz etkilenecektir. Bu yüzden McDonald’s’ta biz bu üç temel unsura çok önem veririz. Gerçekleştirdiğimiz anketleri, sürekli iyileştirme için gerekli verinin oluşması için kullanırız” diye konuştu.

Konsept; modern, şık ve rahat…

Konuşmasında değişen restoran konseptlerine de yer veren Başarır, “Daha çok ailelerin çocukları ile ziyaret ettikleri restoranlarımızın tasarımlarında özellikle hanımların ve çocukların hoşça vakit geçirebilecekleri sıcak oturma ya da oyun alanları yaratıyoruz. İş çevresine yakın restoranlarımızda daha çağdaş tasarımlar uyguluyoruz. Yoğun ve hızlı yaya ve araç trafiği olan ve çoklukla gençlerin ve acelesi olan müşterilerimizin tercih ettiği restoranlarımızda ise modern dinamik çizgileri tercih ediyoruz” dedi.

Yenilikler beklentilerden doğuyor…

McDonald’s olarak tüketici tutum ve alışkanlıkları araştırmalarına çok önem verdiklerini belirten Başarır, birçok yeniliğin bu araştırmalar sonucu ortaya çıktığını belirtti.

Başarır, “Gerçekleştirilen pazar ve müşteri araştırmaları sonucunda; Eylül 2011’den itibaren başlayan ‘Öğlen 12’den 3’e ‘ye-Mc™ Şahane!’ isimli kampanya, ürünlerin en çok talep gördüğü zaman aralığında hesaplı olarak sunulması fikrinden ortaya çıktı. 12.00-15.00 saatleri özellikle öğrencilerin ve çalışanların ev dışında yemek yedikleri bir saat dilimi olması sebebiyle büyük ilgi gördü” şeklinde konuştu.

McBeefy’nin lezzeti ve doyuruculuğu dikkat çekiyor

Birçok araştırma ve testler sonucunda Türk damak tadına uygun olarak geliştirilen McBeefy’i hakkında da konuşan Başarır; “Türkiye’deki McDonald’s misafirlerinin damak zevkine hitaben özel olarak hazırlanan McBeefy; tuz, karabiber, baharat ve soğan içeren, yüzde 100 dana kıymasından hazırlanmış satır köfteden oluşuyor. McDonald’s’ın sadece Türkiye’deki McDonald’s restoranlarında yer alan yepyeni lezzeti McBeefy gibi ayran da tüm dünyada sadece Türkiye’deki McDonald’s’ın menüsünde yer alıyor” dedi.



Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, McDonald’s, Dilek Başarır, McBeefy, Başarı, Müşteri

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52