Köln Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmaya göre, sinemada patlamış mısır yiyen izleyici beyaz perdede yeni bir ürünün tanıtıldığı reklamdan etkilenmiyor.
Uzmanlar, ağzın dolu olması ve patlamış mısırın tadının beyni meşgul etmesi nedeniyle izleyicinin yeni tanıtılan ürünü ve markasını fark edemediği sonucuna vardı.
Araştırmacılara göre bunun arkasında psikolojik bir mekanizma yatıyor.
İnsanlar kişilerin isimlerini ya da markaları algılarken, dudak ve dildeki kaslar otomatik olarak duyduğunu tekrar ediyor.
Kişi bunu farkında olmadan yapıyor ve ağzı da görünür şekilde hareket etmiyor. Yani beyin farkında olmadan duyduğu ismi tekrarlayarak antrenman yapıyor.
Ancak bu süreç sakız çiğnerken ya da patlamış mısır yerken böyle işlemiyor ve beyin meşgul olduğu için duyduğu isimlerin antrenmanını yapamıyor.
Sonuçları Journal of Consumer Psychology' dergisinde yayımlanan araştırma 284 kişi üzerinde yapıldı.
Deutsche Welle Türkçe
Patlamış mısır reklamı yiyor!
Patlamış mısırın sinema izleyicisi üzerindeki etkileri araştırıldı. Sonuç, reklam verenler açısından kötü.
YORUM EKLE
1
Godivayı aldık, ligimiz değişti
2
Ünlü işadamında şaşırtan değişiklik!
3
Bunun için süt tüketimini artırın
4
Krize karşı gıda güvencesi sağlamak zorundayız
5
Bayramda sebzenin fiyatı ikiye katlandı
6
Devletin çiftliği "keçi sütü" rekoru kırdı
7
Arabistan Türk tavuğu ve yumurtası yiyecek
8
Ekmek israfında zengin, çeşidiyle fakiriz!
9
Yaş meyve ihracatını bu üçlü sırtladı
10
Zeytinde hasat şenlikle başlatılıyor
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:12
GÜNEŞ
07:40
ÖĞLE
12:53
İKİNDİ
15:32
AKŞAM
17:56
YATSI
19:19